حضور مبلغین تغسیل اموات کرونایی، دلگری مردم را به همراه داشت

حجت الاسلام احمدزاده گفت: حضور مبلغین جهادی در عرصه سلامت، تغسیل و تدفین اموات کرونایی یک دید خوبی را از روحانیت و تبلیغ در اذهان عمومی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «محمد احمدزاده» شامگاه شنبه (۱۱ تیر) در همایش مبلغین جهادی عرصه سلامت و مقابله با بیماری کرونا که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد برگزار شد؛ با بیان اینکه مجاهدت طلاب طی ابام کرونا در بخش های مختلف برجسته و نمایان شد؛ گفت: بیش از ۱ میلیون و 350 هزار بسته معیشتی در کشور و در استان بیش از ۱۵۰ هزار بسته معیشتی به همت طلبه ها از محل موقوفات، خیرین و بقاع متبرکه تهیه و توزیع شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: همین طلبه ها برخی در بخش پرستاری و برخی دیگر در بخشی سخت تر چون تغسیل و تدفین با روحیه اخلاص مندانه بدون محاسبات مادی در این عرصه حضور پیدا کردند و خانواده ها با حضور این مبلغین آرامش پیدا کردند.


وی با بیان اینکه حضور مبلغین جهادی در عرصه سلامت و تغسیل و تدفین اموات کرونایی یک دید خوبی را از روحانیت و تبلیغ در  اذهان عمومی ایجاد کرد؛ در ادامه یاد شهید اصلانی و دارایی را گرامی داشت و گفت: این شهیدان در استان مجاهدانه خدمت کردند به ویژه در ایام کرونا بحث های فرهنگی حاشیه شهر مشهد را دنبال می کردند.


حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای نیات واقفینی که مربوط به زیارت امام رضا (ع) است هر ساله گروههای مختلفی را به زیارت امام هشتم اعزام می کند، در همین راستا سال گدشته ۳ گروه ۳۱۳ نفر از کادر درمان به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند و برای مشرف شدن مبلغین جهادی به مشهد به دلیل منابع محدودی که وجود داشت با اجازه آیت الله علم الهدی به عنوان متولی موقوفات گوهر شاد بانو، از محل موقوفات گوهرشاد بانو، مبلغین جهادی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.


وی اظهار داشت: آیت الله علم الهدی بخش قابل توجه حق التولیه خود را به طلاب نیازمند اختصاص دادند و در جریان کرونا 600 میلیون تومان کمک به داروی طلاب کرونا زده پرداخت کردند؛ ایشان علاوه بر تهیه جهیزیه برای طلاب نیازمند در هفته گذشته حق التولیه خود را وقف کردند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امیداوریم که همه خدمات مجموعه اعزام مبلغ قم، مجموعه اداره کل اجتماعی سازمان اوقاف و همه خدماتی که طلاب مجاهد ما انجام می دهند که به واسطه آن مردم از خطرها حفط شوند مرضی رضای باری تعالی قرار گیرد

کد خبر 1192071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha