مبلغان جهادی عرصه سلامت نمونه بارز ایثارگری و اخلاص مهدوی هستند

آیت الله علم الهدی گفت: مبلغین جهادی عرصه کرونا در روزهای ابتدایی شیوع کرونا با تغسیل و تکفین اموات کرونایی ثابت کردند نوکری امام زمان (عج) در هر شکلی اجرا شدنی است و از هیچ چیزی باکی ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  آیت الله «احمد علم الهدی» شامگاه شنبه (۱۱ تیر) در همایش مبلغین جهادی عرصه سلامت و مقابله با بیماری کرونا که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد برگزار شد؛ ضمن خیر مقدم به مبلغین حاضر که از سراسر کشور به مشهد مشرف شدند، گفت: در روزهای اول شیوع ویروس منحوس کرونا به دلیل برخی غفلت ها اموات کرونایی بدون غسل و تدفین کامل به خاک سپرده می شدند، این امر تمام بازماندگان را رنجیده خاطر می کرد و حرمت مومن در جامعه دینی و اسلامی از بین رفته بود.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا عده ای از مبلغین جهادی، جهاد به انفس کردند و تکالیف شرعی اموات را انجام دادند؛ گفت: شما مبلغین بدون وحشت و دغدغه این حرکت بزرگوارانه را انجام دادید و ثابت کردبد نوکری امام زمان (عج) در هر شکلی اجرا شدنی است و از هیچ چیزی باکی ندارید.


 وی با اشاره یه سخن مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین؛ افزود: اما این سوال مطرح می شود که چرا جهاد تبیین گفته شد و جهاد تبلیغ نگفتند، در پاسخ باید گفت: جهاد تبلیغ به یک قشر خاصی منحصر می شود اما جهاد تبیین قشر خاصی را در بر نمی گیرد و یک تکلیف عمومی برای همه عناصر انقلابی است.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه هدایت بر دو قسم ارائه طریق و ایصال الی مطلوب است، گفت: جهاد تبلیغ در مقام ابلاغ و جهاد تبیین ایصال الی مطلوب است، جهاد تبیین یعنی افرادی که در مقام تبلیغ و ارشاد مردم قرار دارند تبلیغ کفابت نمی کند، باید تبیین کنند و این وظیفه جهادی در درجه اول وطیفه روحانیون است.


وی بیان کرد: امتیاز روحانیونی که در دوران کرونا تغسیل و تکفین اموات کرونایی را انجام دادند در خط نوکری مولا امتحان خود را به خوبی پس دادند و از جان خود گذشتند.


امام جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: اینکه یک عده به دلیل شیوع یک بیماری در حال از بین رفتن بودند و دوستان امام زمان خود را در معرض بلا قرار دادند و با کمک به کادر درمان مسیر کار را عوض کردند و از جان خود گذشتند، این کار بسیار مهم و ارزنده ای است و امام زمان (عج) به عنوان شخصیت اسلامی و اجتماعی نوکری فردی را قبول می کنند که بر حسب اخلاص و ایثارگری نوکری کند و به درد امروز امام زمان (عج) بخورد.


وی افزود: بنده با بیش از 65 سال طلبگی، در همه برنامه زندگی خود، تنها آن چیزی برای من ارزش دارد که با خدمت من تبسم بر لبان امام زمان (عج) نقش بسته باشد.

 

کد خبر 1192074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha