عادی انگاری کرونا علت افزایش شهرها با وضعیت زرد کرونایی

فیض الهی گفت: عادی انگاری کرونا و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی سبب شده تعداد شهرهای زرد کرونایی در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صفر فیض الهی» در گفتگویی خبری با اشاره به روند صعودی کرونا بیان کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی وضعیت کرونا که انجام شده است تعداد شهرهای زرد در استان به سه شهر افزایش یافته و این اتفاق در سطح کشور هم در حال رخ دادن است و در کشورهای منطقه هم موارد افزایشی این بیماری مشهود است.

 

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: همه علائم نشان می دهد ما داریم به سمتی پیش می رویم که ممکن است افزایش موارد  ابتلا به بیماری کرونا را داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: بنابراین استفاده از ماسک در فضای بسته برای عموم و به ویژه برای افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان، دوری از تجمعات، استفاده از برنامه واکسن مطابق برنامه کشوری و رعایت بهداشت فردی و فاصله اجتماعی امری ضروری است.

 

فیض الهی خاطر نشان کرد: 2 عامل در افزایش تعداد شهرها با وضعیت زرد کرونایی موثر بوده است، یک مورد اینکه تعدادی از افراد هستند که هنوز هیچگونه واکسنی را دریافت نکرده اند و برخی هم تنها یک یا 2 نوبت واکسن را دریافت کرده و سطح ایمنی بدنشان کاهش یافته است.

 

وی تأکید کرد: موضوع دیگر عادی انگاری کرونا و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی است که سبب شده تعداد شهرهای زرد کرونایی افزایش یابد.

 

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: بر اساس آخرین برنامه کشوری همه افرادی که به عتبات عالیات می روند حداقل یک دوز یادآور را باید تزریق کرده باشند و در واقع باید سه نوبت واکسن خود را تزریق کرده باشند.

کد خبر 1192112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha