بیش از ۳۰ درصد برق روزانه، در بخش کشاورزی مصرف می شود

مدیر توزیع نیروی برق شیروان گفت: بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی روزانه این شهرستان در بخش کشاورزی است که در فصل گرما نیازمند مدیریت ویژه مصرف در این زمینه است.

«میثم ربانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به جهت حمایت از تولید، ساعت خاموشی برق چاه های کشاورزی این شهرستان نسبت به قبل کاهش یافت.

 

مدیر توزیع نیروی برق شیروان عنوان کرد: در این راستا برق چاه های کشاورزی از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13 تا 16 قطع می شود و در تمامی ساعات برق به صورت رایگان انرژی را دریافت می کنند که در مدیریت مصرف حجم بالایی کاهش صورت می گیرد، قبلا ساعت خاموشی،  12 تا 18 بود.

 

ربانی اضافه کرد: براساس مصوبه هیات وزیران به خاطر حفظ پایداری شبکه برق در ایام سال و شروع پیک انرژی از 15 خردادماه تا 10 شهریورماه، کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف 30 درصدی برق در ساعت اداری و 60 درصدی در ساعت غیراداری، با خاموش کردن دستگاه ها، مدیریت مصرف را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو موظف به تعیین سهمیه بندی مصارف شده است، تصریح کرد: در چهارشنبه هفته گذشته شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی این شهرستان 80 درصد مصرف را کاهش دادند.

 

وی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه به رعایت الگوی مصرف، کنتورهای هوشمند به صورت خودکار برق را قطع خواهد کرد.

 

مدیر توزیع نیروی برق شیروان گفت: ۴۰ درصد مشترکان برق این شهرستان در حوزه صنعت و کشاورزی و ۶۰ درصد مشترکان خانگی شهری و روستایی هستند، همچنین از ۷۰ هزار مشترک این شرکت، ۸۰ درصد شهری و ۲۰ درصد روستایی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1192151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha