توسعه حوزه های علمیه خواهران، در توسعه امنیت پایدار اثرگذار است

سرپرست حوزه های علمیه خواهران در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: توسعه حوزه های علمیه خواهران، در توسعه امنیت پایدار اثرگذار است؛ بصورتی که در مسائل مختلف از جمله سیل و کرونا حضور خواهران طلبه قابل ملاحظه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی فاضل» در اولین برنامه سفر خود به استان گلستان، با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار کرد.
 
در ابتدای این دیدار خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، به بیان گزارشی از وضعیت پروژه های استان پرداخت و در ادامه نیز هر یک از مسئولان به بیان نظرات خود پرداختند.
 
در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین فاضل ضمن بیان سخنانی، به تشریح نقش آفرینی بانوان در کنشگری اجتماعی پرداخت و گفت: حوزه علمیه خواهران همچون سایر نهادها، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تمام توان خود را به کار بسته و به شناسایی آسیب ها پرداخته است.
 
وی افزود: حوزه علمیه خواهران، در دین و دیانت مردم سهیم بوده و خواهران در برخی امورات پیشروتر از آقایان هستند.
 
سرپرست حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه نقش آفرینی خواهران طلبه، نیازمند فراهم شدن مقدماتی از جمله تکمیل و ساخت پروژه هایی برای تحصیل و انجام فعالیت هاست، یادآور شد: توسعه حوزه های علمیه خواهران، در توسعه امنیت پایدار واقعا اثرگذار است و در مجموعه مسائل مختلفی از جمله سیل و کرونا حضور خواهران طلبه قابل ملاحظه است.
 
آیت الله نورمفیدی: اهمیت حوزه علمیه خواهران را بیش از گذشته احساس می کنیم
 
در ادامه جلسه، آیت الله نورمفیدی بیان کرد: تا قبل از تاسیس حوزه علمیه خواهران، اهمیت حوزه علمیه خواهران را به اندازه ای که امروز احساس می کنم، قبل از تشکیل آن احساس نمی کردم.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز محصولات و دستاوردهای حوزه را در زمینه های مختلف می بینیم که از جمله، خواهران طلبه می توانند در آرامش خانواده و تحکیم مبانی دینی جامعه بانوان نقش آفرینی کنند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان، با بیان اینکه نقش خواهران طلبه را در آینده و در دنیا روشن می بینم، افزود: حضور خواهران طلبه نه فقط در داخل کشور بلکه در خارج کشور هم بااهمیت است.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به آیه شریفه قرآن گفت: باید ارزش های اسلامی و به ویژه مکتب اهل بیت(ع) را به شکلی که در خارج کشور پذیرفته شود، تبلیغ کرد؛ باید دید که چگونه امر به معروف در آمریکا، انگلیس و روسیه ممکن می شود.
 
وی ابراز کرد: نقش مکتب الزهراءها در مباحث پژوهشی و علمی قابل ملاحظه است و خواهران در علم و کار و کوشش نسبت به آقایان جدی‌تر هستند.
 
امام جمعه گرگان گفت: در یک افق نگاه دیگر، حضور یک روحانی شایسته برای امنیت جامعه بسیار مهم است و می توانند در امنیت پایدار ایفای نقش داشته باشند؛ نقش علما، ائمه جمعه متخلق، صالح و شایسته بسیار اثرگذار است.
 
حضور بیش از۵۰ خواهرطلبه در درس خارج نماینده ولی فقیه در گلستان
 
آیت الله نورمفیدی ضمن تقدیر از زحمات خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، اعلام کرد: قریب به ۵۰ خواهر در درس خارج ایشان شرکت می کنند و این از موفقیت های خواهران طلبه است.
 
بر اساس این گزارش، در این نشست که با محوریت بررسی امور فرهنگی و تملک و پروژه های استان برگزار شد، خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران استان، مهندس مهاجر معاون سیاسی- امنیتی استاندار، خانم  رجبی مدیرکل امور بانوان استانداری و آقای مهندس عابدی مدیرکل برنامه و بودجه استان حضور داشتند.
 
همچنین در سفر سرپرست حوزه های علمیه خواهران به استان گلستان، خانم شیخی نسب از حوزه ریاست، حجج اسلام و المسلمین غفاری رئیس اداره ارتباطات و نصیرپور از واحد برنامه ریزی و بودجه ایشان را همراهی کردند.

کد خبر 1192206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha