مبنای رسالت روحانیت بصیرت افزایی است

توماج گفت: در آیه ۲ سوره مبارکه جمعه به موضوع تربیت و تعلیم با تاکید بر مقدم‌بودن امر تربیت به مقوله تعلیم و آموزش اشاره شده بنابراین مبنای رسالت روحانیت بصیرت افزایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آق قلا، «الله قلی آخوند توماج» در جمع ائمه جمعه و جماعات این شهرستان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهارکرد: هدف از تحصیل در حوزه های علمیه همان هدفی است که در آیه ۱۲۲ سوره توبه توصیف و تشریح شده است.

 

مدرس حوزه و کارشناس مذهبی افزود: هدف ابتدایی از این کار تفکر در دین و پیام آسمانی قرآن بوده که معنای آن فهم عمیق دین مبین اسلام است.

 

وی توضیح داد: اما هدف نهایی از تحصیل علم در حوزه های علمیه و تربیت طلاب و روحانیون شیعه و سنی، بازگشت میان مردم و هشدار به آنان بوده که یکی از مهمترین رسالت های جامعه روحانیت و حوزه های علمیه همین است.

 

آخوند توماج افزود: هدف اعلایی که  به آن اشاره شده تلاش برای تحقق اهداف اسلام است که این یک وظیفه همگانی است. همچنین در آیه ۲ سوره جمعه نیز به موضوع تربیت و تعلیم اشاره شده بنابراین مبنای رسالت روحانیت بصیرت افزایی است.

 

وی بیان کرد: همچنین خودمدیریتی و رهبری خویشتن نیز بر دیگرمدیریتی و بصیرت افزایی برای انسان های خداجو و خداطلب نیز سرچشمه از روحانیت خواهد داشت.  بنابراین تربیت نسل هلی آینده برعهده چنین مجموعه این است.

 

آخوند توماج گفت: آنچه به پیامبر (ص) برای مردم نازل شد باید توسط علما و روحانیون در جامعه ترویج و تبیین شود. تبیین دین برای روحانیون رسالتی فراتر از مرزهای جغرافیایی است و باید از همه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری برای تحقق این امر بهره گرفت.

 

کد خبر 1192216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha