۱۰ هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در کردستان تشکیل می‌شود

مرادی گفت: به همت دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کردستان ۱۰ هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در سطح شهرهای کردستان تشکیل می‌شود.

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به راه‌اندازی هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در 10 شهر استان، اظهار کرد: این هیئت‌های اندیشه‌ورز با هدف زمینه‌سازی حضور عالمانه و مؤثر بانوان در توسعه فرهنگ قرآن در حوزه‌های مختلف در استان و برای تحقق سبک زندگی قرآنی  تشکلی می شوند.

 

وی بیان کرد: در سطح شهرستان سنندج و برخی شهرهای استان این هیئت تشکیل شده و  جمعی از بانوان قرآنی فعال و برجسته استان عضو این هیئات هستند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان به اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان پرداخت و اعلام کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در صورت فعال مستمر خود می‌توانند جایگاه بانوان قرآنی را در سطح جامعه ارتقا دهند.

 

مرادیی به اقدامات راهبردی این هیئت‌ها اشاره کرد و افزود: تلاش در جهت معرفت‌افزایی و ارتقای سطح بصیرت قرآنی بانوان و فراهم کردن زمینه‌ تحقق آن، تلاش در جهت تبیین و تعمیق نقش بانوان در جهت ایجاد و تقویت خانواده‌های قرآنی، حضور فعال بانوان در فضای مجازی با هدف تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها با بهره‌گیری از معارف قرآن و عترت(ع) از جمله اقدامات راهبردی این هیئت‌ها در سطح استان بوده است.

 

وی اضافه کرد: تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و خانواده با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در مسیر تحقق خانواده‌های قرآنی و ارائه راهکارهای مناسب مبتنی بر فرهنگ وحیانی جهت حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی از اقدامات این هیئت قرآنی در استان خواهد بود.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: پیگیری، هدایت، حمایت و نظارت بر اجرای مصوبات هیئت‌های اندیشه‌ورز مرکز نیز از دیگر اقدامات هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان کردستان است.

 

کد خبر 1192269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha