مساجد و کانون ها باید بستری برای ترویج و نشر قرآن شوند

حجت الاسلام کلات پور،گفت: مساجد و کانون ها باید بستری برای ترویج و نشر قرآن شوند و قرائت، فهم ، تفسیر و تدبر در آیات قرآن، در کرسی های تلاوت اجرا شوند.

حجت الاسلام کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اینکه درصدد سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت مساجد و کانون ها هستیم، گفت: اهمیت به کارکردهای مهم فرهنگی، هنری و اجتماعی محله‌محور خواهد شد و با توجه به شروع ایام فراغت دانش‌آموزان به دنبال فرصتی قابل توجه برای استفاده از بستر مساجد و کانون ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه ،افزود:هر کانون در راستای ارائه ایده‌های مؤثر فرهنگی و با در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌های محله، مسجد، سرمایه انسانی و امکانات خود می‌توانند برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت هفتگی در مساجد کرمانشاه در ایام تابستان ،خاطر نشان کرد: کرسی‌های تلاوت هفتگی در مساجد استان با حضور قراء برجسته استانی در برخی مساجد شاخص استان کرمانشاه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد شاخص برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام کلات‌پور بااشاره به هدف از برگزاری کرسی های تلاوت در مساجد ، گفت: هدف از برگزاری این جلسات جذب هرچه بیشتر جوانان و اقشار مختلف مردم به کرسی‌های تلاوت ، تفسیر،  پایبندی به آموزه‌های قرآن و آشنایی با قرآن و شرح تفسیر آیات قرآن است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: در مساجد هر روز بخشی از قرآن را بخوانید و به امام زمان(عج) هدیه کنید. مطمئن باشید، ثوابی غیر قابل حساب برای شما نوشته خواهد شد.

کد خبر 1192279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha