۹۳۶ موقوفه در گلستان سند دار می شوند

حسینی از سند دار شدن ٩٣۶ موقوفه استان گلستان از سوی اداره کل بنیاد مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» در دیدار با مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در دی ماه سال گذشته تفاهم نامه ای بین سازمان اوقاف و بنیاد مسکن کشور‌ به منظور سند دار کردن موقوفات و اماکن مذهبی روستاها و شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن امضا شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در همین راستا تا پایان شهریور سال جاری، ۹۳۶ موقوفه استان گلستان  سند دار می شوند.

 

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اراضی روستایی و شهرهای کوچک استان در مالکیت بنیاد علوی است، گفت: مجوز اولیه دو هزار و ۴۰۰ موقوفه و اماکن مذهبی در روستاهایی که در  مالکیت بنیاد علوی توسط این بنیاد صادر شده و قرار است این موقوفات و اماکن مذهبی توسط بنیاد مسکن سند دار شوند.


حسینی اظهارداشت: حدود ۲۰۰ مورد از موقوفات اداره کل اوقاف در روستاها در مالکیت بنیاد علوی نیست که در صورت تکمیل پرونده برای این موقوفات نیز سنددار  می شوند.

 

وی ادامه داد: همچنین در روستاهایی که طرح هادی اجرا می شود دارای املاک وقفی است به منظور  دسترسی به این اماکن مذهبی و زیارتگاه ها در اولویت اجرای طرح هادی قرار می گیرند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اوقاف استان خواست تا روستاهایی که اطراف آن اراضی و یا موقوفاتی دارد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی کنند تا برای اقشار کم درآمد در قالب مسکن محرومین احداث شود.

 

کد خبر 1192286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha