اجرای طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه متبرکه استان همدان

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی گفت: طرح نشاط معنوی از اول تا پایان تیر ماه با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار آستان امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان همدان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام «سید علی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همچون طرح تابستانی "نشاط معنوی" که به همت مراکز اُفق بقاع متبرکه برگزار می‌شود با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان انجام می‌شود.

 

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در جمع خانواده و برگزاری گفتمان ها فرصتی برای آگاهی بخشی و فراهم ساختن زمینه تربیت صحیح فرزندان و تحکیم پایه های بنیان خانواده در برابر آسیب ها است.

 

وی یادآور شد: با توجه به حضور مبلغ مستقر در بقاع متبرکه شاخص برنامه های فرهنگی تبلیغی اوقاف در طول سال و در قالب طرح های مختلف با هدف ارتقای اخلاق و معنویت و نهادینه سازی ارزش ها اجرا می شود.

 

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان، تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی در اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده از ابزار‌های روز و ظرفیت فضای مجازی برای تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه را از اهداف اصلی این طرح دانست.

 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: این طرح بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر شیوع کرونا به‌صورت حضوری در بقاع متبرکه استان همدان با استفاده از ظرفیت ۲۵ مربی، مدرس و مبلغ برجسته برای آموزش‌های کلاس‌های اوقات فراغت همراه با اهدای جوایز برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغان و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه افراد مختلفی در بقاع متبرکه حضور می‌یابند و نحوه برخورد خادمان با آنها بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: شرط اصلی این است که ما رفتار نیک با افراد نیازمند و گرفتار داشته باشیم و این مهم باید مورد توجه جدی باشد.

 

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی  همزمان با ماه محرم در بقاع متبرکه همدان

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه برنامه‌های «آرامش بهاری» در امامزادگان استان به خوبی اجرایی شد و امروز «نشاط معنوی» برگزار می شود، اظهار داشت: : برنامه «بصیرت عاشورایی» نیز طی ایام محرم در دستور کار اوقاف است.

 

حجت الاسلام حسینی به برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه به مناسبت عید غدیر خبر داد و افزود: در این ایام امامزاده عبدالله(ع) و شاهزاده حسین (ع) مبلغیان حضور خواهند یافت و به تبلیغ دین و برنامه‌های فرهنگی درخور می‌پردازند.

 

وی در مورد حمایت از نیازمندان نیز گفت: همچنین از برنامه‌های حمایت از نیازمندان نظیر توزیع بسته‌های معیشتی و پوشاک بین این افراد، فراهم کردن جهیزیه زوجین نیازمند، اشتغالزایی برای نیازمندان از طریق تفاهم‌نامه‌ای با اداره فنی‌وحرفه‌ای، برگزاری کمیته مصلحین و انجام سازش، برگزاری کلاس‌های خوشنویسی، خیاطی، خطاطی، احکام و تفسیر، حفظ و قرائت قرآن کریم، ارائه مشاوره و توجه به سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان، حمایت از جوانی جمعیت و ساماندهی خادمان در بقاع متبرکه همدان سخن به میان آمد.

 

 

 

کد خبر 1192330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha