هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی برای تحقق نهضت فراگیر قرآنی ضروری است/ لزوم همراهی بیشتر نهادهای حوزوی با جامعه قرآنی

محمدیان گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی و تعامل بیشتر میان مسئولان مربوطه برای تحقق نهضت فراگیر قرآنی ضروری است.

«احمدرضا محمدیان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه توسعه فعالیت های قرآنی در کشور از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: به موازات این توسعه، دستگاه های قرآنی نیز در کشور بیشتر شده اند و تقریبا هر دستگاهی، یک مجموعه قرآنی دارد که قطعا اثربخش و موثر بوده است.

 

این قاری و مناجات خوان ممتاز افزود: افزایش دستگاه های قرآنی قطعا در توسعه برنامه های مربوطه بسیار موثر بوده است البته این تعدد نباید موجب موازی کاری شود. در واقع نوعی هم اندیشی لازم است تا این تعدد به بیشترین بهره وری برسد.

 

وی اضافه کرد: هم افزایی دستگاه های قرآنی و تعامل بیشتر میان مسئولان مربوطه برای تحقق نهضت فراگیر قرآنی ضروری است. در واقع باید تعامل و همراهی و همکاری جایگزین برخی از موازی کاری ها شود. البته دوباره تاکید می شود که وجود دستگاه های بیشتر قطعا به معنای توسعه طرح های قرآنی است.

 

محمدیان گفت: به موازات افزایش برنامه های قرآنی و آموزش روخوانی و روان خوانی و حفظ قرآن در کشور، باید تعمیق معارف قرآنی مردم نیز صورت گیرد. البته در این زمینه نیز با تلاش دستگاه های مربوطه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: همکاری و تعامل بیشتر حوزه های علمیه و سایر دستگاه هایی که در زمینه تربیت طلاب و روحانی و مبلغ نقش دارند با دستگاه های قرآنی در زمینه افزایش معارف قرآنی ضروری است که انشاءالله با تغییر مدیریت در برخی از مراکز قرآنی، امیدواری ها به تحقق این موضوع بیشتر شده است.

 

کد خبر 1192385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha