لزوم پشتیبانی علمی از پدیده اربعین/ نقش حاج قاسم در طراحی این حرکت جهانی پنهان مانده است

امام جمعه کرمان گفت: نقش شهید سلیمانی در این پدیده کم نظیر است اما کمتر گفته و به آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه(۱۲ تیر) در چهارمین نشست ستاد هماهنگی همایش بین المللی «اربعین و سربازان مقاومت» گفت: هر یک از جنبه های این همایش قابل توجه ویژه است که اولین آن، نگاه اعتقادی است.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اربعین را نمادی از تشیع دانست که حرکت آینده مردم به سمت منجی عالم بشریت را به تصویر می کشاند و اظهار کرد: هر کاری اعم از هنری و فرهنگی برای به تصویرکشاندن و نشان دادن عاشورا و مهدویت به جهان که می شد انجام داد، به اندازه این راهپیمایی نبود.

 

 

 

وی بر همین اساس پشتیبانی علمی و منطقی از این پدیده را مأموریت مهمی در حوزه اسلامی دانست و افزود: نکته دوم پیوند این جریان به مقاومت اسلامی است که اساساً حرکت امام حسین علیه السلام قلب مقاومت است.

 

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه علاوه بر این، زوایای پنهانی وجود دارد از جمله نقش شهید سلیمانی در راه اندازی و جریانی که در اربعین ایجاد شد؛ خاطرنشان کرد: نقش شهید سلیمانی در این پدیده کم نظیر است اما درباره آن کمتر گفته و به آن پرداخته شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: این نیز مانند دهها کاری که او در آنها نقش داشت و رهبری فرمود خیلی از کارهای او را بعدها می فهمید؛ پنهان مانده است و یکی دیگر از اقدامات کمتر پرداخته شده شهید سلیمانی بازسازی عتبات عالیات است که بستر را برای حضور ایرانی ها در این امر فراهم کرد و خیلی از این ها برای مردم پنهان است.

 

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر نقش شهید سلیمانی در امنیت ایجاد شده در راهپیمایی اربعین و نقش ایشان در اصل این پدیده که چگونه طراحی شد تا تبدیل به جریانی شود که قابل جلوگیری نیست؛ همایش بین المللی " اربعین و سربازان مقاومت" را افتخاری برای کرمان و مراکز دانشگاهی استان دانست و از این اقدام حمایت کرد.

 

 

 

 

به گزارش شبستان همچنین، حجت الاسلام علی عارفی؛ رئیس همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت نیز از تدارک یک نشست مشترک با کشورهای جبهه مقاومت در اوایل شهریورماه امسال در عراق خبر داد و افزود: پیش همایشی نیز در کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی برگزار می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه اربعین نماد همبستگی جهانی برای ورود به دوران ظهور است؛ سعی داریم این همایش به بهترین شکل در شان نظام جمهوری اسلامی برگزار شود.

کد خبر 1192401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha