الکترونیکی شدن فرآیند داوری در کشور اقدام خوبی است

عوض پور گفت: الکترونیکی شدن فرآیند داوری در کشور اقدام خوبی است و مراکز داوری اتاق های بازرگانی باید به روز رسانی شوند که موجب حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عوض پور»، امروز (یکشنبه 12 تیر) در نشست هم اندیشی روسای مراکز داوری اتاق های بازرگانی سراسر کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: مرکز داوری اتاق بازرگانی باید مبتنی بر علم روز و استانداردهای بین المللی باشد اما متاسفانه در برخی زمان ها داور در شکل یک قاضی دولتی با مجموعه ای از قوانین دیده می شود که این با نفس فعالیت داوری در دنیا تفاوت زیادی دارد.

دبیرکل اتاق بازرگانی فارس افزود: وی اظهارداشت: مراکز داوری اتاق های بازرگانی برای ایفای مطلوب نقش و رسالت خود نیاز به تغییر و تحولات و اصلاحات قانونی دارند.

وی اضافه کرد: تخصصی بودن مراکز داوری کمک بزرگی به رفع مشکلات می کند و در سال های اخیر تحریم، مراکز داوری اتاق های بازرگانی نقش محسوسی در کاهش مشکلات و تنش ها داشته اند.

عوض پور تصریح کرد: الکترونیکی شدن فرآیند داوری در کشور اقدام خوبی است و مراکز داوری اتاق های بازرگانی باید به روز رسانی شوند که موجب حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوری از مشاغلی است که امیدواریم در آن روزی به نقطه ای برسیم که آنقدر سلامت کاری وجود داشته باشد که نیاز به داوری وجود نداشته باشد.

کد خبر 1192427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha