جهادگران تبیین نمی خواهند جوان ایرانی از دشمنی مثل آمریکا فریب بخورد

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: جهادگران تبیین ،جهادگران عرصه ای هستند که می خواهند نگذارند جوان ایرانی از دشمنی مثل آمریکا که ۴۴سال است با ایران درگیر است فریب بخورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سردار جوانی» ضمن ادای احترام به مقام والای شهداء در جمع اعضای قرارگاه جهادسپاه سلمان استان گفت :جهاد تبیین مهارت افزایی و افزایش توانمندیها را می طلبد ، خروجی و ابزارجهاد یکی بحث شعر و دیگری تولید محتواهای اثر بخش است.


وی در ادامه اذعان داشت : در مسابقات معمولا تیم یا فردی موفق است که با هدف وارد عرصه رقابت شود. جهاد تبیین هم به مثابه آن عرصه است ولی با این تفاوت که آنجا عرصه رقابت و مسابقه است، ولی اینجا عرصه جنگ با دشمن است چون جهاد یعنی مبارزه با دشمن.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: در بحث جهاد در قرآن کریم ۶۰۰ آیه  ذکر شده که دال بر اهمیت این موضوع است؛ دشمن برای جامعه اسلامی برای موحدین برای کسانی که می خواهند راه خدا را طی کنند یک واقعیت است و زمان و پایان هم ندارد؛یعنی  تا زمانی که بشر بر روی کره خاکی است کسانی که بخواهند راه خدا را بروند دشمن دارند چون خلقت آدمی بر خیر و شر صورت گرفته است.


سردار جوانی گفت : انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی والهی است و به دلیل الهی و دینی بودنش راه انبیاء  و راه قرآن است و جنس دشمنان خدا از جنس دشمنان بشریت است.


وی در ادامه اذعان داشت : نوع جهاد ما به نوع کارکرد دشمن برمی گردد. گاهی حمله و آسیب  دشمن دریایی و زمینی وگاهی اقتصادی است که متناسب با آن با استفاده از تجهیزات مناسب دفاع و مبارزه  باید انجام شود.

 

وی با طرح  دو سوال که دشمن چه جنگی را راه انداخته است که جهاد تبیین لازمه مقابله با آن است؟و لازمه و تجهیزات جهاد تبیین چیست؟ گفت : جنگ دشمن جنگ شناختی ، جنگ روایتها، جنگ برائتهاو جنگ تصرف دلها و نهایتا دنبال کردن سرمایه نظام اجتماعی است .

سردار جوانی تصریح کرد: در صحنه بودن مردم دلیل ماندگاری انقلاب ۴۴ساله است .و در سالهای گذشته مبارزه با دشمن همواره ماهیت مردمی داشته است ودشمنان این نظام هر حرکت و حربه ای که به کار می گرفتند با حضور مردم منجر به شکست می شدند .

 

وی در ادامه افزود : در بیانیه گام دوم که مخاطبش جوانها هستند معظم له می فرمایند"اصلی ترین و ریشه دارترین جهاد امروز جهاد امید آفرینی است . " چرا اصلی ترین جهاد است؟ زیرا؛ دشمن برای ایجاد یاس وناامیدی در جامعه تمرکز کرده است وقتی یاس وناامیدی ایجاد شود ،نسبت به آینده و فعالیتهای مسئولین بی اعتماد میشوند و در نتیجه بین مردم و نظام فاصله ایجاد می شود.مردمی که به نظام و انقلاب ورهبران نظام توجهی نداشته باشند این نظام را دیگر پشتیبانی نمی کنند .انقلابی که دوست داشتنی و زیباست و دستاورد دارد ، انقلابی که به ملت وجودیت بخشیدو به دوره تحقیر تاریخ پایان داد.انقلابی که به زیادت خواهی آمریکا و عقب ماندگی پایان داد و ملت را در مسیر رشد و تعالی و ارتقاء بهره مندی از منابع قرار داد.

 

وی تصریح کرد: دشمن از موقعیت جوانی که دوره های قبلی را ندیده و مشکلات اکنون جامعه را لمس میکندسوء استفاده کرده ،سعی در برجسته سازی دوره های قبل انقلاب و تصویری سازی های نادرست از آن دوران در جهت فریب جوانان و تحقیر ارزشها و موقعیتهای کنونی را دارد.

 

سردار جوانی اذعان داشت :جنگ شناختی ،جنگ روایتی است که در آن دشمن برای جوان ۲۰ ساله ایرانی  از هر قومیتی ،تصویر سازی اشتباه از دوران شاه پهلوی و دوران کنونیشاه پهلوی و دوران کنونی دارد تا انسجام و وحدت میان آنان را بردارد.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین مقابله با این روایت سازی دروغین است و برای همین گفته می شود قرارگاه جهادتبیین و روایت، تاکید کرد: اگر ما روایت نکنیم دشمن روایت می کند و نتیجه عکس می شود .

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران در ادامه افزود : توانمند سازی و روایت دوبخش دارد ؛یک بخش تشریفاتی که شامل بسترها و ساز و کارهاست، بخش دیگرهم محتوایی که برای انتقال روایت است.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ روان شناختی از ابتدای انقلاب وجود داشته است گفت : در همه این سالها این جنگ در حاشیه و طفیلی و کمکی برای نقشه های دشمن بوده است و در همه این دوران دشمن به امید پیروزی قطعی وارد میدان شده است با امید به اینکه در بازه زمانی خاصی موفق شود که خوشبختانه در همه موارد با حضور مردم مجبور به چشیدن طعم تلخ شکست شده است.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد : انقلاب اسلامی ایرانی وماندگاری آن در واقع معجزه مردمی است و این نشان از حقانیت آن است .

وی با بیان این که جنگ شناختی حربه اش فریب است افزود: جهادتبیین هدفش جلوگیری از فریب است.دشمن در جنگ روایتها با اسارت گرفتن ذهن و مغز و شیوه های جدید و مدرن ماهواره و فیلم و...به شکل های مختلف صحنه سازی می کند چون جنگش جنگ روایتی و اساسش دروغ است.

 

سردار جوانی گفت: جهادگران تبیین ،جهادگران عرصه ای هستند که می خواهند نگذارند جوان ایرانی از دشمنی مثل آمریکا که ۴۴سال است با ایران درگیر است فریب بخورد و این ملت به فنا برود چرا که جوان نسبت به امام شناختی ندارد مبنای شناخت جوانان ما باید حقیقت باشد تا از گزافه گوی ها و تصویرسازی معکوس دشمن در امان باشد.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: اگر دوره های توانمندسازی ، مهارت افزایی، ثامن را مطرح می کنیم یعنی جنگی است که سالها طول می کشد 

 

سردار جوانی گفت :ملاک ما در جنگ پیشروی است.در جنگ زمینی پیشروی در زمین، از دست دادن سرزمین ،تلفات انسانی نابودی ذخائر مشهودو بیان گر نتیجه جنگ است. اما پیشروی و پسروی در جهاد تبیین بسته به میزان اثر گذاری آن در دل و ذهن است.

 

وی تصربح کرد : کسی که جهادگر جهاد تبیین است باید روز به روز ارتقاء پیدا کند دفاع و تهاجم باید مردمی باشد باید بتوانیم هوشمندانه سخن بگوییم ، تابتوانیم در دلی اثر بگذاریم و روایت سازی صحیح قبل از تصویر سازی معکوس دشمن نسبت به مسائل روز جامعه داشته باشیم؛در دفاع مقدس رمز پیروزی دفاع مردمی شدن آن بود، از همه اقشار در جبهه حضور پیدا کردندطوری عمل کنیم که جهاد ما نیزچون گذشته تاریخ پرافتخار این مرز وبوم مردمی باشد.

کد خبر 1192450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha