انجمن های سینمای جوانان در سراسر کشور تا پایان امسال تجهیز می شود

آذرپندار با تاکید بر نمایش دغدغه های اجتماعی در فضای مختلف فیلم کوتاه گفت: تنوع در فیلم سازی اولویت انجمن سینمای جوانان کشور است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور در جمع اعضای انجمن سینمای جوان استان زنجان اظهار کرد: یازده سال است که انجمن سینمای جوانان تجهیز سرتاسری نشده است ولی طی مکاتباتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد تا پایان امسال انجمن های سینمای جوانان در سراسر کشور  تجهیز شود. البته تهیه تجهیزات برای کارهای تولیدی اشتباه است بلکه لازم است تجهیزات آموزشی تهیه شود.

 


مهدی آذرپندار با اشاره به اینکه اختصاص هزینه تجهیز انجمن های استانی در حوزه آموزش هنرمندان مورد تاکید است، افزود: علیرغم اینکه زنجان جزو استان های پرتولید در حوزه فیلم و سینما نیست ولی در سنوات اخیر بودجه تولید استان دو برابر شده است.

 


وی ادامه داد: متمی برای بودجه انجمن استان زنجان پیش بینی شده است و امسال 200 میلیون تومان بودجه برای انجمن سینمای جوانان استان زنجان مصوب شده است.

 


این مسئول با بیان اینکه فیلم سازان حرفه ای می توانند هزینه های تولیدی خود را از مرکز دریافت کنند،  افزود: متمی که برای فیلم ها پرداخت می شود از بودجه های استانی نیست بلکه این مبالغ از مرکز پرداخت خواهد شد.

 


آذرپندار با یادآوری اینکه فیلم هایی که براساس اولویت های ذکر شده در پیچینگ ساخته می شود نیز از بودجه های استانی پرداخت نمی شود، گفت: تاکنون 6 تولید نیمه حرفه ای و 2 مورد تولید حرفه ای از استان زنجان به ثبت رسیده است.

 


مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان تصور می کنند تولیداتشان به دلیل ممیزی در جشنواره فیلم تهران موفق نشده اند، افزود: در حالی کارهای قوی در این جشنواره همواره موفق بودند.

 


وی با اشاره به اینکه اولویت هایی در این انجمن مورد تاکید است که فیلمساران باید به این موارد توجه کنند، خاطرنشان کرد: فقر موضوعی است که فیلم سازان در حال تولید فیلم کوتاه در این زمینه هستند، انتخاب موضوعات بکر در جامعه را با نگاه های ویژه ببینید و درباره آن فیلم تولید کنید. تنوع در موضوعات را مورد توجه قرار دهید.

 


به گفته مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور دغدغه های اجتماعی را در فضای مختلف فیلم بیان کنید. تنوع اولویت انجمن سینمای جوانان کشور است. 

 


آذرپندار افزود: در مورد اردوهای فیلم سازی توافقاتی داشتیم و آمادگی اجرای این اردو در استان زنجان داریم چرا که اردوهای فیلم محور مورد تاکید ما است. همچنین اردو شمالغرب را با میزبانی زنجان برای استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، قزوین و گیلان اجرا کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه ترکیب اعضای شورای پیچینگ تغییراتی داشته است، گفت: معتقدم برخی از کارهایی که در این شورا رد شدند قطعا قابل دفاع بوده و امیدواریم در ترکیب جدید شورا دقت بیشتری به کارها شود.

 


این مسئول یادآور شد: برای نخستین بار پنج فیلم بلند به انجمن سینما اختصاص داده شده است. همچنین دوره جامع فیلم نامه نویسی در انجمن راه اندازی خواهد شد.

 


آذر پندار با اشاره به اینکه در حوزه عکس در این انجمن بی توجهی شده است و متاسفانه یک سال دیگر نیز بی مهری در این حوزه ادامه خواهد داشت، گفت: در سنوات اخیر به دلیل کرونا انجمن تضعیف شده بود و جشنواره های منطقه ای در زمینه عکاسی تعطیل شد و در تلاش هستیم سه جشنواره منطقه ای در حوزه عکاسی را در کشور فعال کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه اکران فیلم های کوتاه در سینمای شهر یکی از مطالبات فیلم سازان است، افزود: می توانیم از ظرفیت سینماهای هر شهر استفاده کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه ها، استانی شده است، گفت: زنجان ظرفیت بالایی در حوزه فیلم سازی دارد و متاسفانه در انتقال تجربه از پیشکسوتان به هنرجویان فاصله افتاده است.

 

امراله حسنی به رایزنی برای انعقاد تفاهم نامه بین انجمن سینمای جوانان استان زنجان و شورای شهر اشاره کرد و گفت: استاندار زنجان نیز نگاه ویژه ای به هنرمندان شهر دارد و ما نیز اماده همکاری برای تجهیز انجمن در استان هستیم.


رئیس انجمن سینمای جوانان استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه از سال 95 تاکنون 500 هنرجو در این انجمن حضور داشتند که 104 هنرمند در حوزه فیلم و 380 هنرجو تک درس هستند.

 


لیلا بیگی با اشاره به تولید 65 فیلم در این انجمن در این بازه زمانی گفت: متاسفانه تنها از 10 فیلم ما حمایت شده است.

 


وی به راه اندازی شورای پیچینگ و حضور فیلم سازان در این شورا اشاره کرد و گفت: خروجی این شورا در سال 98 تولید چهار فیلمنامه بود که متاسفانه به دلیل بودجه کم انجمن نتوانستیم هیچ فلیمی تولید کنیم. از اینرو خروجی هایی که می توانست موفق باشد به دلیل مشکلات پیشرو تولید نشد و هنرمندان نیازمند بودجه هستند.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 99 نیز در اوج کرونا پیچینگ را داشتیم و خروجی آن تولید چهار فیلمنامه بود.

 


رئیس انجمن سینمای جوان با اشاره به اینکه در سال 1400 نیز بودجه تولید نداشتیم، افزود: علیرغم شیوع کرونا فیلم سازان فیلم های خود را ساختند و در چند جشنواره دانشجویی درخشیدند.

 


به گفته بیگی امسال بودجه ما 140 میلیون تومان است و تاکنون  12 فیلم نامه ثبت شده است و با وجود کمی بودجه و گرانی ها باید فکری برای این موضوع کرد.

کد خبر 1192473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha