۵۸ دفتر انجمن سینمای جوان در کشور فعال است

مهدی آذرپندار با اشاره به وجود ۵۸ دفتر انجمن سینمای جوان در کشور گفت: انجمن سینمای جوانان ایران بزرگترین مدرسه سینمایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در دیدار با اعضای شورای شهر زنجان گفت: انجمن سینمای جوانان ایران بزرگترین مدرسه سینمایی کشور و شاید بتوان گفت بزرگترین مدرسه سینمایی منطقه است.

 

مهدی آذرپندار با اشاره به وجود 58 دفتر این انجمن در نقاط مختلف کشور افزود: چرخه موجود در این مدرسه چرخه کاملی است با آموزش شروع شده و در پایان با تولید یک فیلم تمام می‌شود که در طول این چرخه هنرجویان مورد حمایت انجمن قرارمی‌گیرند.

 

وی جشنواره فیلم کوتاه را یکی از معتبرترین جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته 6400 فیلم در حوزه بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده که به نوبه خود کم نظیر است. 38 دوره از این جشنواره برگزار شده و امسال دوره 39 آن در مهرماه برگزار خواهد شد.

 

آذرپندار با اشاره به اینکه تاکنون 250 هزار هنرجو از این انجمن ها فارغ‌التحصیل شده اند، افزود: از 22 فیلم شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر، 9 فیلم توسط هنرجویان سابق و یا با انجمن فیلم ساخته شده است.

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تاکید بر احیای آفرین واره عاشورایی خاطر‌نشان کرد: این جشنواره که مختص مناسک حسینی و مراسمات حسینه اعظم است یک اردوی فیلم سازی است که در این ایام فیلمسازان از سراسر کشور در این ایام به فیلم سازی و یا ایده پردازی برای ساخت فیلم می‌پردازند و نهایتا این فیلم ساخته می‌شود و در اربعین نتایج داوری اعلام خواهد شد.

 

آذرپندار با اشاره به اختصاص ردیف بودجه برای انجمن سینمای جوانان ایران در شهر تهران گفت: خوشبختانه در تهران توجه خوبی به انجمن شده است و امیدواریم در سایر شهرها مخصوصا در شهر زنجان ردیف بودجه در شورای شهر یا شهرداری برای انجمن سینمای جوان زنجان صورت گیرد. در صورت حمایت از این انجمن می‌توان به به دغدغه‌های شهر و استان توسط هنرمندان بومی پرداخت.

 

وی از تامین بودجه 2 تا 2.5 میلیاردی برای  ساخت دفتر انجمن در صورت تامین زمین برای آن خبر داد و گفت: سینمای جوان بزرگترین کارگاه ساخت فیلم است و می‌تواند با پرورش هنرمندان مستعد به تربیت افرادی از استان بپردازد که دغدغه‌های استان را رفع کند.

 

کد خبر 1192518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha