احداث ۳۵ فضای آموزشی در گیلان/ بخاری‌های گازی غیرایمن از مدارس جمع‌آوری می‌شوند

دقیق از جمع‌آوری بخاری‌های گازی غیر ایمن از مدارس گیلان تا پایان امسال خبر داد و گفت: امسال ۳۵ فضای آموزشی شامل ۱۴۲ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۵ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان گیلان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی دقیق» شامگاه یکشنبه( 12 تیر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: ۳۱۱ هزار دانش‌آموز گیلانی در سه هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی شامل ۱۷ هزار کلاس درس و با زیربنایی بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار متر مربع مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۷ پروژه جاری شامل ۵۲۰ کلاس درس با زیربنای بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع در اقصی نقاط استان گیلان در دست احداث است.

 

دقیق با بیان اینکه در مهر ماه ۱۴۰۱ حدود ۱۵ فضای آموزشی شامل ۶۸ کلاس درس و در دهه فجر هم ۲۰ فضای آموزشی شامل ۷۴ کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده می‌شود افزود: مجموعا امسال ۳۵ فضای آموزشی شامل ۱۴۲ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۵ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان گیلان افزوده می‌شود.

 

وی سرانه فضای آموزشی استان گیلان در مقایسه با استاندار سایر استان‌های کشور را هم برشمرد و تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در گیلان ۵.۳۱ صدم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است و این شاخص امروزه در سطح کشور به طور نسبی ۵.۲ دهم متر مربع برآورد می‌شود یعنی گیلان به میزان ۱۱ صدم متر مربع نسبت به سرانه متوسط کشور در جایگاه بالاتری قرار دارد. 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان اذعان کرد: امسال بیشترین ساخت مدارس جدید در نواحی یک و دو شهرستان رشت و شهرستان تالش اتفاق افتاده است که تراکم دانش‌آموزی بیشتری نسبت به سایر مناطق استان دارند.

 

دقیق یکی از رسالت های سازمان نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی را استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز دانست و گفت: پویش صحن حرم مدرسه امن از دهه کرامت شروع شده و تا عید غدیرخم ادامه دارد و‌ به واسطه آن هشت مدرسه استثنایی در سطح کشور ساخته شود.

 

وی از احداث پنج فضای آموزشی ویژه آموزش استثنایی در چهار سال اخیر در استان گیلان خبر داد و یادآور شد: در گیلان ۶۳ فضای آموزشی مدارس استثنایی وجود دارد و هرساله اعتباراتی برای تعمیر و تجهیز این مدارس اختصاص داده می‌شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با بیان اینکه در چند سال گذشته حدود دو میلیارد تومان برای تعمیرات و تجهیز مدارس استثنایی استان هزینه شده است گفت: حدود ۷۷ فضای آموزشی گیلان در سه سال اخیر با سازه‌های نوین ساخته شده‌اند و ۱۹ فضای آموزشی با ۵۵ کلاس درس هم با همین شرایط در دست اجرا است.

 

دقیق از ایجاد دو کارگاه هنرستانی در شهرستان کم برخوردار شفت خبر داد و اضافه کرد: در سال ۹۹ کلیه بخاری‌های نفتی مدارس استان گیلان در مناطقی که دارای علمک گاز بودند و در سال ۱۴۰۰ هم تمامی بخاری‌های نفتی مناطقی که فاقد علمک گاز بودند جمع‌آوری شد‌.

 

وی با تاکید بر اینکه در پایان سال ۱۴۰۱ تمامی بخاری‌های گازی غیر ایمن از مدارس استان گیلان جمع‌آوری می‌شوند عنوان کرد: با این تمهیدات گیلان اولین استانی میشود که مدارس آن از بخاری نفتی و بخاری‌های گازی غیر ایمن پاکسازی می‌گردد. 

 

 

کد خبر 1192522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha