تجاوز آمریکا به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا، نقض روشن حقوق بشر است

شمخانی با اشاره به نمونه‌هایی از خباثت های آمریکا در ترور، تحریم، جنگ و حمایت از گروهک تروریستی و تکفیری گفت: تجاوز آمریکا به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا نقض روشن حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سردار سهراب‌علی شمخانی، معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش افشای حقوق بشر آمریکایی با گرامی داشت یاد شهدای هواپیمای مسافربری ایرانی که مورد هدف ناو آمریکایی قرار گرفت گفت: این حادثه چهره کریح استکبار را برای جهان شناساند.

 

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: موضوع حقوق بشر در آمریکا بر فلسفه مبتنی بر غرب حاکم است آمریکا از سال ۱۹۰۱ بیش از ۹۴ جنگ و کودتا در دیگر کشورهای جهان راه انداختند و از کلمبیا تا افغانستان گرفته اقدام به جنگ افروزی کردند و‌ بعد از جنگ جهانی دوم‌، ۲۰ میلیون انسان‌ بیگناه را کُشتند.

 

شمخانی یاد آور شد: آمریکا به بیش از ۱۳۰ کشور تجاوز و آنها را اشغال و مورد استعمار قرار داده  و منابع مالی ، فرهنگی و اقتصادی آنها را به غارت برده است و جنایات و نسل کشی های زیادی مرتکب شده است. اکنون می بینیم بسیاری از آثار تاریخی ایران در خارج از کشور و برخی موزه های هنری کشورهای استعمارگر به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: حقوق بشر آمریکایی ها در کشور خودشان رعایت نمی شود طبق آمار بیش از ۴۰ هزار نفر کشته می شوند که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اثر تیراندازی پلیس و بیش از ۵۲ میلیون آزار و اذیت جنسی گزارش شده است.

 

شمخانی با بیان اینکه در آمریکا ۶ میلیون کارتن خواب، ۱۵ میلیون کودک زیر خط فقر، ۳ میلیون نفر نیازمند کوپن هستند گفت: اما همین کشور از ۶ تا ۸ تریلیون دلار برای حفظ منافع خود هزینه می کند که فقط ۲ تریلیون دلار آن را در افغانستان خرج کرده است در حالیکه که تنها با هزینه با هزینه بخش کمی از این رقم هیچ فقیری باقی نمی ماند.

 

وی با اشاره به خباثت های آمریکا و نمونه آن در ترور سردار سلیمانی تصریح کرد: امروز نام سردار سلیمانی همچنان زنده است و تمام تلاش وی در کمک به مسلمان در حالیکه  ۷۰ درصد سوریه و ۴۰ درصد عراق به دست داعش اشغال شده بود کاملا روشن و واضح است و نتیجه آن شکل گیری جیش الوطن در سوریه و حشت الشعبی در عراق است که با حضور نیروهای مردمی این کشورها تشکیل شد.

 

وی گفت: حمایت از گروهک داعش ، ایجاد ساواک، لایحه کاپیتولاسیون ، کودتای ۱۷ شهریور، تجهیز نظامی صدام، تجاوز به طبس، درگیری با ارتش ایران در خلیج فارس، حمایت از القاعده، تحریم ، منع انرژی هسته‌ای برای ایران، ترور شخصیت های مهم کشور تنها نمونه ای از اقدامات ظالمانه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم است.

 

وی گفت: امیدواریم روزی مردم آمریکا که خود ظلم این حکومت را تحمل می کنند با ظلم آمریکا مقابله کنند و با پیروزی مردم شاهد از بین رفتن استکبار و چهره نفاق آنها باشیم.

کد خبر 1192566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha