دومین باغ مادری کشت‌ بافت خرمای کشور در جهرم احداث می‌شود‌

شفیعیان گفت: دومین مجتمع کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات تجاری در شهرستان جهرم ایجاد می شود

«مهدی شفیعیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: آیین آغاز فرایند اجرایی احداث مجتمع کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات تجاری در جهرم برگزار شد.

 

فرماندار ویژه جهرم افزود: این مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث و با بهره‌برداری از آن برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

 

وی بیان کرد: از اهداف این طرح تحقق عملیاتی شعار سال« تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره وری، جایگزینی ارقام تجاری خرما، حفظ و نگهداری منابع آب زیرزمینی و پایداری اشتغال قابل توجه این حوزه شغلی را می توان برشمرد.

 

شفیعیان اظهارکرد: در کنار پروژه‌های صنعتی که برای جهرم در نظر گرفته شده، حفظ اشتغال بخش نخلستان‌های شهرستان با چهار هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت، ۳۰ هزار تن تولید سالانه و در بر گرفتن یک سوم اشتغال بخش کشاورزی شهرستان از ضروری ترین اقدامات پیش رو است.

 

وی خاطرنشان کرد: این باغ مادری بعد از نمونه احداث شده در کرج به عنوان دومین پروژه کشور، در جهرم در حال اجرا شدن است و استان‌های دیگر نیز با بهره گیری از این ظرفیت بی نظیر و در راستای افزایش بهره وری می‌توانند نهال استاندارد را از جهرم تامین کنند.

 

شفیعیان با اشاره به اینکه باغ مادری نخیلات جهرم یک پروژه بسیار مهم و دانش بنیان است، تصریح کرد: ۲۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار صرف می شود.

 

کد خبر 1192568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha