۱۴ هزار عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و کشتن ۴۸ هزار نفر در دنیا/ نقض آشکار حقوق بشر آمریکا با زیر پا گذاشتن فرهنگ

غریب آبادی با بیان اینکه آمریکایی ها با بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین کشتار مردم دنیا را رقم می زند گفت: آمریکایی ها ۱۴ هزار عملیات توسط این هواپیماها در کشورهای مختلف داشته‌اند که باعث مرگ ۴۸ هزار نفر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان کاظم غریب‌ آبادی، در همایش افشای حقوق‌بشر آمریکایی با بیان اینکه حقوق بشر، پدیده مهمی به ویژه برای کشورهای‌ مستقل است گفت: مفهوم حقوق بشر همواره در تاریخ معاصر روابط بین‌الملل، عرصه منازعه و چالش بین کشورهای استعماری و مستقل بوده است.

 

غریب آبادی افزود: کشورهایی که خود را پرچمدار حقوق بشر معرفی می‌کنند، تلاش کرده‌اند استانداردهایی ابداع کنند که این بیشتر برای اشاعه فرهنگ غربی خودشان است.

 

 معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر حقوق بشر افزود: ما به عنوان یک کشور اسلامی مخالف حقوق بشر نیستیم،  ما کاملاً برخی ابعاد حقوق بشر بین المللی را که جنبه جهان شمول دارد را قبول داریم و به بسیاری از کنوانسیون‎های حقوق بشری پیوسته ایم و آنها را اجرا می کنیم.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه  در مورد اختلاف نظر در موضوع حقوق بشر تصریح کرد: نقطه اختلاف ما در جهت اجرای این استانداردهای حقوق بشری است و یا در واقع برخی از موازین و استانداردهایی که ضرورتاً در جهت دفاع از حقوق انسان نیست اما در جهت ترویج یک فرهنگ و یا استانداردهایی خاص است که مصادیق متعدد دارد مبنی بر اینکه چگونه کشورهای غربی و به ویژه آمریکا از حقوق بشر برای استانداردسازی، مفهوم سازی و ترویج فرهنگ خودشان استفاده کرده‎اند.

 

وی ادامه داد: برخی از حوزه هایی که ضرورتاً ارتباطی با حقوق انسان ندارد، تحت عنوان حقوق بشر مفهوم سازی کرده و وارد ادبیات بین المللی کرده و آنها را مستندسازی کرده‎اند و به سایر کشورها برای تبعیت از استانداردهای خودشان فشار وارد می کنند؛ اینجا نقطه افتراق بین کشورهایی مانند ایران و کشورهای غربی است.

 

دبیرستاد حقوق بشر با بیان اینکه تنوع فرهنگی آفت بزرگی است که حقوق بشر با آن مواجه استگفت: در جهان ۱۹۰ کشور وجود دارد که شاید بیشتر و یا کمتر از این تعداد فرهنگ وجود دارد، اینکه بخواهیم استانداردهای واحدی را تحت عنوان حقوق بشر در نظر بگیریم، قابل پذیرش نیست؛ باید شرایط خاص کشورهای مختلف در نظر گرفته شود.

 

وی گفت: در حوزه مواد مخدر هر کشوری بنا بر تهدیداتی که متوجه است قوانین خود را برای برخورد با این معضل در نظر یا تصویب می‎کند، برخی کشورهای اروپایی از آنجا که بابت مواد مخدر تهدیدی متوجه شان نیست شاید کمتر بتوانند کشورهایی که درگیر این موضوع هستند را درک کنند.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: اگر مواد مخدر موجود در تمام کشورهای اروپایی را جمع کنند شاید به اندازه یک محموله مکشوفه در ایران نشود، اما کشوری مانند ایران که در همسایگی افغانستان است و کشف مواد مخدر سالیانه در آن به چندین تن می‎رسد، تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای نظامی و انتظامی خود را در راه مواد مخدر از دست داده و علاوه بر شهادت این عزیزان، ۱۲ هزار نفر نیز در این مسیر جانباز شده‎اند؛ با این تفاسیر آیا کشوری مانند ایران در زمینه چگونگی برخورد با مواد مخدر می‌تواند از اروپا تبعیت کند؟

 

وی با بیان اینکه ما در حوزه مواد مخدر تهدیدهایی داریم که قوانین برخوردمان با جرایم این حوزه متناسب با شرایطمان است اظهار داشت:  این موضوع به حقوق بشر نیز تسری پیدا می کند چرا که وضعیت کشورها متفاوت است و نمی توان انتظار داشت از استانداردهای واحدی تبعیت کنند.

 

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه متأسفانه علاوه بر اینکه تنوع فرهنگ‎ها در حقوق بشر از سوی کشورهای غربی نادیده گرفته می‎شود بلکه از آن به عنوان ابزاری سیاسی برای برخورد با کشورها سواستفاده می‌شود گفت:  به طور مثال در حوزه حقوق بشر کشورها و رژیم هایی در عرصه جهانی هستند که انواع نقض حقوق بشر را مرتکب می‌شوند اما چون متحد سیاسی کشوری همچون آمریکا هستند از هرگونه انتقاد مصون می‎مانند و قطعنامه یا موضع گیری در فضای سیاسی بین الملل علیه آنها اتخاذ نمی‌شود و گزارشگر ویژه ای برای آن کشور در نظر نمی‎گیرند اما همه این موارد علیه ایران به کار گرفته می‎شود.

 

غریب آبادی تصریح کرد: انقلاب ایران انقلابی حقوق بشری است و قبل از آن یک رژیم دیکتاتوری بر این کشور حاکم بود که مردم با انقلاب اسلامی از شر آن نجات یافتند و بنیان‎های مردم سالاری دینی با قانون اساسی در این کشور پایه‌ریزی شد.

 

دبیرستاد حقوق بشر یاد آور شد:  انتخابات تجلی آشکار مردم سالاری در ایران است، چرا چنین مواردی باید نادیده گرفته شود، اگر بحث حقوق بشر مطرح است چرا غرب، قبل از انقلاب به ایران یک طور دیگر نگاه می‌کرد و بعد از انقلاب طور دیگری می نگرند؛ درد آنها حقوق بشر، مردم ایران، دموکراسی و مردم سالاری نیست.

 

وی ادامه داد: در قرن بیست و یکم همچنان کشورهایی در اطراف ایران و اروپا دارای نظام هایی پادشاهی، سلطنتی و موروثی هستند، این کشورها با این نظام‌ها برای ما شعار حقوق بشر سر می‌دهند پس دردشان این است که کشورها باید از الگوهای واحد حقوق بشری غربی تبعیت کنند؛ مادامی که تبعیت کردند، مهم نیست که چه نظام سیاسی در آن کشورها حاکم است اما اگر از این استانداردها تبعیت نکردند حال آنکه نظام های مردم سالاری هم داشته باشند، حقوق بشر را رعایت کنند و انتخابات نیز داشته باشند مانند مردم مظلوم ایران، بزرگترین ناقضان حقوق بشر می‎شوند.

 

وی با بیان اینکه اخیراً کتابچه‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب در حوزه حقوق بشر در آمریکا از سال ۶۸ تا پایان ۱۴۰۰ جمع‌آوری شده تا این مطالب در دسترس عموم قرار بگیرد و عموم مردم بدانند آمریکا از نقض حقوق بشر رنج می‌برد گفت:  طی ۱۰ سال گذشته و بر اساس آنچه پنتاگون منتشر کرده است، ۱۳۵ هزار نفر از زنان ارتش آمریکا مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند و ۵۰۰ هزار نفر از این زنان شکایت خود را درباره آزار جنسی ثبت کرده‌اند که عموماً به این شکایات رسیدگی نشده است.

 

وی گفت: از ۴۰ سال قبل تاکنون سالیانه ۳۵ هزار نفر بر اثر خشونت اسلحه جان خود را در آمریکا از دست داده‌اند؛ همچنین در زمینه مهاجران نیز در زمان ریاست جمهوری ترامپ شاهد وضع قوانین سختگیرانه‌ای بودیم که در آن زمان ممنوعیت ورود اتباع خارجی به آمریکا نیز تصویب شد.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه زندان‎های آمریکا فجیع‌ترین وضعیت را در بین زندانهای سایر کشورهای دنیا دارد، گفت: آمریکا بزرگترین زندان دنیاست چرا که بیش از ۲ میلیون نفر در این کشور زندانی هستند و سالیانه ۴ هزار نفر از زندانیان این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس آنچه خود غربی ها منتشر کردند شاید در پروسه‌ای ۱۰ تا ۱۵ ساله تنها ۱۰۰ نفر زندانی در زندانهای ایران بر اثر مرگ طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

 

دبیرستاد حقوق بشر افزود: سالیانه ۱۸۰۰ قتل زنان در آمریکا رخ می‎دهد، این حقوق بشر آمریکایی است که آنها منادی آن برای دیگر کشورها هستند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد زنان آمریکایی تجربه خشونت جنسی، فیزیکی و جسمی داشته‌اند گفت: اینها تنها برخی از موضوعات نقض حقوق بشر در آمریکا بود و موارد نقض حقوق در این کشور فراوان است.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل نیز موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا فراوان است، گفت: آمریکا بزرگترین اشغالگر و متجاوز جهان است و بیشترین کشتار مردم بیگناه در سطح جهان را انجام داده است چنانچه در ویتنام بیش از ۲/۵ میلیون نفر نظامی و ۲ میلیون نفر غیرنظامی را کشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در عراق نیز بیش از ۲ میلیون نفر با اشغال، تجاوز و تحریم های آمریکایی ها کشته شده‌اند گفت: با نگاهی به سابقه تاریخی این کشور مشخص می‎شود وقتی سردمداران اولیه این کشور می‎خواستند به این سرزمین مسلط شوند حدود ۲۷ میلیون نفر را کشته‌اند؛ حال آنکه همه این جنایات در سابقه ۲-۳ قرن تأسیس این کشور رخ داده است.

 

دبیرستاد حقوق بشر اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از سیاه‎پوستانی که آنها از آفریقا به کشورشان منتقل کردند در دریا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر انسان بی گناه در ژاپن بر اثر حمله هسته‌ای آمریکا کشته شده‎اند؛ آنها همچنین ۷۰ هزار نفر در افغانستان را کشته‎ و همچنین ۲۰۰ هزار نفر را در ۲ تا ۳ کشور همسایه خود مانند کوبا و نیکاراگوئه برای تسلط بر این کشورها و حفظ هژمونی‌شان کشته‎اند.

 

وی گفت: اگر بخواهیم بزرگترین کشوری که جنایات علیه بشریت را انجام داده نام ببریم قطعا آمریکا در صدر جدول قرار می‎گیرد؛ جنایت این کشور در زندانهای گوآنتانامو و ابوغریب را نیز نباید از یاد برد.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه  تاکید کرد: آمریکا علیه ۳۰ کشور تحریم‎های یکجانبه اعمال می کند، این تحریم ها مغایر حقوق بین الملل و حقوق بشر هستند و این تحریم‎ها آثار منفی بسیاری علیه جان افراد در این کشورها داشته و دارند.

 

غریب آبادی با تاکید به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه ما هرآنچه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد به خاطر حمایت‎های بی چون و چرای آمریکا از این رژیم به پای آمریکا می‎نویسیم گفت:  آنها انواع حمایت‎های مالی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و اطلاعاتی را از رژیم صهیونیستی می‎کنند و تاکنون بیش از ۷۰ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده‌اند.

 

دبیرستاد حقوق بشر گفت: آمریکا با بکارگیری از هواپیماهای بدون سرنشین کشتار دنیا را رقم می زند ، آنها ۱۴ هزار عملیات توسط این هواپیماها در کشورهای مختلف داشته‌اند که باعث مرگ ۴۸ هزار نفر شده‌اند که کنگره این کشور خواهان تحقیق و تفحص در این زمینه شده است.

 

وی گفت: سیاهه جنایات آمریکا علیه ایران بسیار گسترده است، یکی از اقدامات جنایتکارانه آنها جنگ تحمیلی هشت ساله است که با حمایت از صدام او را علیه ایران تحریک کردند که در این جنگ با استفاده از سلاح شیمیایی ۱۲ هزار شهید و ۱۰۰ هزار جانباز که روزانه بر اثر این جراحات شهید می‎شوند به کشور عزیزمان تحمیل شد؛ ۱۵ کشور از جمله آمریکا صدام را به سلاح شیمیایی مجهز کرده بودند.

 

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد:  ایران بزرگترین قربانی تروریسم است،  تا کنون ۱۷ هزار شهید ترور در کشور ثبت شده اما حسب اطلاع رسانی مراجع ذیربط بیش از ۲۵ هزار قربانی ترور در کشور داریم.

 

وی با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه ایران توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند، اظهار کرد: چه کسی پشت این گروهک‎های این تروریستی از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است؟ چه کسی به خروج آنها از فهرست گروهک‎های تروریستی کمک کرد تا آنها جایگاه امنی در اروپا پیدا کنند.

 

وی گفت: همین حالا نیز آمریکا از سرکردگان گروهک های تروریستی حمایت می‎کند، همانند جمشید شارمهد که در آمریکا تحت حمایت اف بی آی بود. این چه حقوق بشری است که در پی آن حقوق مردم ایران نقض شده و از گروهک‌‎های تروریستی حمایت می شود.

 

وی با تاکید بر تحریم های چندین ساله آمریکایی ها اظهار داشت: چندی پیش گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه تحریم های یکجانبه به کشورمان سفر کرده بود؛ در گزارش اولیه او یک جمله بسیار مهم بود مبنی بر اینکه تمام حقوق ملت ایران بر اثر تحریم‎ها آسیب دیده است، این تحریم ها مغایر حقوق بین الملل و حقوق بشر است و آمریکایی ها باید پاسخگو باشند.

کد خبر 1192609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha