ترویج و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب ضروری است

احمدی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در سلامت جامعه، گفت: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «منصور احمدی» در جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان با موضوع " زیست عفیفانه " اظهارکرد: عفاف و حجاب از آموزه ها و ارزش های دینی است.

 

وی با تاکید برضرورت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، افزود: باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و قراردادن آن در قالب منابع درسی از مقطع ابتدایی به منظور نهادینه کردن آن از ابتدا در دانش آموزان حائز اهمیت و یکی از راهکارهای موثر به نظر می رسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر جدی گرفتن موضوع عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی و آموزشی نسبت به اجرای دقیق ۷۴ مصوبه حوزه "زیست عفیفانه" که به آنها ابلاغ می شود، اهتمام جدی ورزند.

 

وی یکی از راهکارهای تبیین فرهنگ زیست عفیفانه در سطح جامعه را توجه و جدی گرفتن اَمر به عفاف در دستگاه های اجرایی دانست و افزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی که به طور معمول برای سایر افراد عادی به گونه ای نماد و الگو محسوب می شوند، همگی به عنوان خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی نسبت به رعایت دقیق آموزه های دینی از جمله در حوزه عفاف و حجاب همت و توجه ویژه ای داشته باشند.

 

احمدی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت رعایت مصادیق عفاف و حجاب در استان لرستان نسبت به سایر استانهای کشور بسیار مناسب تر است، اما در مجموع جهت ارتقا جایگاه عفاف و حجاب و کاهش ناهنجاری های موجود لازم است برنامه ریزی ها با وحدت رویه و دقیق پیش برود.

کد خبر 1192615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha