نشست مشترک روسای دانشگاه‌های شمال کشور/ لزوم بهره‌گیری از فناوری نوین برای حل معضلات جامعه

نجفی بابیان اینکه از فناوری نوین در حل مشکلات جامعه بهره گرفته شود گفت: کشاورزی دانش بنیان با توجه به ظرفیت های موجود مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « فرید نجفی» امروز (یک‌شنبه، ۱۲ تیر ) در نشست روسای دانشگاه‌های شمال کشور که به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد اظهارکرد: استان‌های شمالی پتانسیل‌های بسیاری در بخش توسعه‌ای کشور دارند.

 

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه گردشگری، صنعت، کشاورزی و شیلات از جمله مولفه‌های مهم استان‌های شمالی است گفت: ظرفیت‌های خوبی در این حوزه‌ها وجود دارد که می‌توان با هم افزایی این پتانسیل‌ها را ترویج و گسترش داد.

 

نجفی اذعان کرد: دانشگاه گیلان دارای قابلیت‌های ارزشمندی در منطقه بوده و ارتباطات علمی فرا منطقی دارد.

 

وی با بیان اینکه کشاورزی صنعت درآمدزایی برای گیلان است ادامه داد: کشاورزی دانش‌بنیان از جمله موضوعاتی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود استان می‌توان بدان پرداخت.

 

رئیس دانشگاه گیلان تصریح کرد: دانشگاه گیلان ۱۹ هزار دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع مختلف دارد.

 

نجفی افزود: آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ چهار حوزه‌ای است که بایستی در این نشست‌ها بدان توجه شود.

 

وی به معضل پسماند اشاره و خاطرنشان کرد: پسماند مشکل مشترک استان‌های شمالی است و امید است با هم‌افزایی و بهره‌گیری از دانش نوین بتوانیم این مشکل را حل کنیم.‌

 

رییس دانشگاه گیلان اظهار داشت: فرصت مطالعاتی در دانشگاه گیلان مهیاست و بایستی با بهره‌گیری از این ظرفیت بسیاری از مشکلات جامعه را شناسایی و مرتفع کنیم.

 

وی به جامع محوری دانشگاه نسل چهارم پرداخت و تصریح کرد: سوئد، چین، اتحادیه اورسیا، روسیه، قزاقستان و کشورهای حاشیه شمالی از جمله کشورهایی هستند که دارای ارتباط علمی با دانشگاه گیلان هستند.

کد خبر 1192669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha