گردش مدیریتی نخبگان زمینه ای برای پیشرفت است/ نقش دامپزشکی در تامین سلامت غذای مردم بسیار ارزشمند است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نقش دامپزشکی در تامین سلامت غذای مردم بسیار ارزشمند است، گفت: غذا نه‌تنها بر روی جسم بلکه بر روح و روان انسان تأثیرگذار است و دامپزشکی نقش مهمی در تامین سلامت غذای مردم دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۳ تیر) در دیدار با مدیرکل، معاونین و جمعی از کارکنان دامپزشکی استان ایلام، اظهار کرد: مسئولیت بار امانت است که باستی از این امانت در راستای خدمت هر چه بهتر و بیشتر به مردم پاسداری کرد.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  گردش مدیریتی نخبگان زمینه ای برای پیشرفت است، افزود:  هر فردی و مدیری در جایی قرار بگیرد تمام  توان و تجربه خود را به کار خواهد گرفت که در کار خود موفق شود، همچنین نگاهی به پیشینیان خود در عرصه مدیریتی خواهد داشت و هم باستی ابتکارات و خلاقیت های جدیدی را ایجاد کند.

 

وی با تاکید بر اینکه هر چه چرخش نیروهای توانمند وجود داشته باشد، پویایی و تحرک هم بیشتر خواهد شد، ابراز کرد:  مجموعه دامپزشکی یک مجموعه تخصصی است که نقش مهمی و رسالت بزرگی در تامین غذای سالم و حلال برای مردم دارد و این جایگاه بر مسئولیت مدیران و کارکنان این مجموعه می افزاید.

 

امام جمعه ایلام با اشاره اینکه غذا نه‌تنها بر روی جسم بلکه بر  روح و روان انسان تأثیرگذار است، افزود:  اسلام در  زمینه حلال بودن و سالم بودن غذای انسان بسیار تاکید دارد و کسی که دغدغه تربیت فرزندان سالم  دارد، باید در زمینه غذای فرزندان از نظر سلامت و حلال بودن توجه و اهمیت به سزایی دهد که در  سرنوشت فرزند بسیار تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه تاثیر غذا در جهان امروز مورد بررسی قرار گرفته و این تاثیر به لحاظ علمی به اثبات رسیده است،  تصریح کرد: نقش دامپزشکی که تامین سلامتی بخشی از غذای حلال و سالم مردم را بر عهده دارند، بسیار ارزشمند و مسئولیتی بسیار سنگینی است، گر غذا حلال و سالم نباشد آثار وضعی بر روی جسم و روان انسان برجای می گذارد.

 

وی با تاکید بر اینکه  باسیتی در نحوه ذبح شرعی و بهداشتی، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی لازم در بین مردم به ویژه از طریق رسانه ها انجام شود، گفت: باید بررسی شود که چرا ایلام با داشتن کشتارگاه صنعتی، این مجموعه کم مشتری است و مردم بیشتر رغبت به ذبح و مصرف گوشت غیر از کشتارگاه های مجاز دارند و باید در این زمینه و در راستای حفظ سلامتی و بهداشتی‌ مردم کار فرهنگی شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای کار فرهنگی و فرهنگسازی در زمینه مصرف گوشت سالم، از فضای مجازی و اصحاب رسانه استفاده شود، گفت: اسلام بر غذای طیب و سالم تاکیدات فراوانی دارد و لازم است که در این زمینه اطلاع رسانی لازم برای حفظ سلامتی مردم  انجام شود و از همه ظرفیت ها در این راستا بهره گیری شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مصرف غذای حرام و غیر ذبح شرعی بر انسان اثر وضعی دارد، خاطرنشان کرد: اگر ذبح شرعی در مکان های مجاز و مطابق ذبح شرعی انجام شود به طور قطع، غذای سالم و طیب به دست مردم می رسد، وقتی شکم از غذای حرام پر شد، گوش آن فرد حاضر نیست که حرف حق را بشنود.

 

وی با تاکید بر نظارت بیشتر بر ایام عید قربان بر نحوه ذبح شرعی، خاطرنشان کرد: آموزش ذابحین نقش مهمی در راستای تامین گوشت سالم و طیب برای مردم دارد  و در این زمینه هم می توان از ظرفیت طلاب و روحانیون و ستاد امر به معروف و نهی از منکر  استفاده کرد.

کد خبر 1192682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha