۳۵ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی در ایام عید قربان نظارت دارند

احمدی با بیان اینکه ۳۵ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی در ایام عید قربان در استان ایلام نظارت دارند، گفت: صنعت دامپروری در استان ایلام، یک صنعت اشتغالزا است و مجموعه دامپزشکی در خدمت این صنعت و ایجاد اشتغالزایی در استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل دامپزشکی استان ایلام، ظهر امروز(۱۳ تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: گردش مدیریتی، نقش مهمی در ایجاد ایده های جدید و تفکرات نو  به بدنه مجموعه های اداری دارد که باعث تحرک و پویایی می شود و از این برکات نظام جمهوری اسلامی است که با بهره گیری از قوانین و به پشتوانه قانون اساسی، این کشور مسیرهای ترقی را طی خواهد کرد.

 

« یونس احمدی»  با بیان اینکه ما در مدیریت جدید مصمم هستیم که هم پاسدار حرمت و تلاش گذشتگان باشیم و هم قدرتمند تر از گذشته در راستای خدمات رسانی به جامعه هدف و سلامت جامعه گام برداریم، افزود: صنعت دام در استان ایلام، یک صنعت اشتغالزا است و مجموعه دامپزشکی استان در خدمت این صنعت و ایجاد اشتغالزایی در استان است.

 

وی با اشاره به اینکه صنعت دام در استان بن مایه اقتصادی مردم این دیار است، ابراز کرد: در استان ایلام هم اکنون حدود ۲ میلیون راس دام در قالب دامداری های سنتی و  حدود هزار واحد صنعتی در قالب مجموعه های مختلف در استان فعال هستند و ۷۰۰ نفر از  تحصیل کردگان در حوزه دامپزشکی در بخش های دولتی و خصوصی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه مجموعه دامپزشکی به صورت پویا در حال توسعه فرایندهای اجرایی برای ایجاد اشتغال در استان است، افزود: در حوزه کشتار  غیرمجاز در استان مشکلاتی وجود دارد که بایستی با بهره گیری از همه ظرفیت ها از جمله مجموعه روحانیت و ائمه جمعه استان فرهنگ سازی لازم در بین اقشار مختلف مردم  انجام شود.

 

احمدی با اشاره به اینکه نگرانی هایی در  حوزه کشتار غیرمجاز در استان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی عید سعید قربان، لازم است که به لحاظ فرهنگ سازی در زمینه رعایت نکات بهداشتی در زمینه ذبخ قربانی، گام های موثری برداشته شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ اکیپ ثابت و ۲۰ اکیب سیار بر ذبح قربانی در ایام عید سعید قربان نظارت دارند، تصریح کرد: مردم در ذبح قربانی خود هماهنگی های لازم را با مجموعه دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و برای حفظ سلامت خود و جامعه داشته باشند.

 

 

 

 

کد خبر 1192692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha