زمان صدور مجوز برای آموزشگاه‌ها از ۶ ماه به سه روز کاهش یافته است

میمنت‌آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد واحدهای آموزشگاهی در کشور از ۱۳ هزار به ۱۹ هزار افزایش یافته است، گفت: زمان صدور مجوز برای آموزشگاه‌ها از ۶ ماه به سه روز کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، امیر میمنت‌آبادی معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امروز دوشنبه ۱۳ تیرماه در نشست شورای مهارت استان کردستان با اشاره به افزایش واحدهای آموزشگاهی فنی حرفه‌ای از  از ۱۳ هزار به ۱۹ هزار در کشور، اظهار کرد: دلیل اصلی افزایش آموزشگاهها کاهش زمان صدور مجوز برای آموزشگاه‌ها از ۶ ماه به سه روز است.

 

 

وی افزود: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه‌های فعال برای شناسایی و جذب نیروی کار ماهر، استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی در محیط کار و توسعه رشته‌های مورد نیاز بدون سرمایه‌گذاری دولتی از جمله مزایای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار است.

 

 

میمنت‌آبادی تصریح کرد: برای ایجاد تحول اساسی در تجهیزات زیرساختی کارگاه‌های استان کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

 

 

مشاغل سنتی و صنایع دستی در حال فراموشی است و نیاز به توجه دارد

 

 

کمال حسینی معاون اقتصادی استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: از سازمان فنی و حرفه‌ای انتظار می‌رود که در استان به عنوان شتاب دهنده در طرح‌های استارتاپی عمل کند.

 

 

وی با اعلام اینکه صرف پرداخت تسهیلات به متقاضیان به اشتغالزایی نمی‌انجامد، تصریح کرد: در استان نیاز به آموزش‌های مهارتی وجود دارد که فنی و حرفه‌ای فرصت‌های خوبی در این زمینه فراهم می‌کند.

 

 

حسینی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات برای مشاغل خانگی به ۸۰ میلیارد افزایش یافته است، اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای سربازان بعد از ترخیص از خدمت داریم و چون گواهی آموزش حین خدمت ندارند نتوانسته‌ایم اعتبارات این بخش را جذب کنیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه در کنار واحدهای صنعتی بزرگ باید مراکز آموزشی ایجاد شود، بیان کرد: در حوزه مشاغل سنتی و صنایع دستی استادکاران خوبی داریم اما به مرور زمان در حال فراموشی است و نیاز به توجه بیشتر است.

 

 

بعد از مهارت‌آموزی و اشتغالزایی، فروش و بازاریابی باید مورد توجه باشد

 

 

فردین وکیلی مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز آموزشی بخش دولتی و  ۲۳۵ آموزشگاه بخش خصوصی در استان اضافه کرد: در زمینه فروش و بازاریابی خوب عمل نشده است و باید بعد از مهارت‌آموزی و اشتغالزایی به این بخش هم توجه شود.

 

 

وی با بیان اینکه ۹۰ مربی فعال  در بخش دولتی و ۸۰۰ مربی در بخش خصوصی استان فعالیت می‌کنند اضافه کرد: سالانه ۱۳۰۰ دولتی و ۱۵۰۰ در بخش خصوصی آموزشی برگزار می‌شود.

 

 

وکیلی ادامه داد: در سال گذشته  ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۵۰۷ نفر ساعت در بخش دولتی به ۱۱ هزار نفر آموزش ارائه شده است.

 

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اذعان کرد: امسال هم ۵۰۵ هزار نفر ساعت آموزش به سه هزار و ۲۰۰ نفر ارائه شده است و ۱۹۱ هزار و ۹۳۱ نفر در سال گذشته در زندان‌ها آموزش دیدند.

 

 

وکیلی اضافه کرد: ۲۶۵ هزار و ۴۶۲ نفر ساعت آموزش به یک‌هزار و ۷۶۹ نفر سرباز ارائه شده است و در سه ماهه گذشته از اول امسال هم ۶۱۷ نفر سرباز آموزش دیدند.

کد خبر 1192743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha