حوادث طبیعی، بیشترین خسارت را به اراضی گندم و جو وارد کرد

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شیروان گفت: حوادث طبیعی در بهار امسال بیشترین خسارت را به اراضی گندم و جو وارد کرد.

«اسماعیل سیاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته کارشناسان این اداره، بیشترین سطح و میزان خسارت ناشی از این حوادث مربوط به محصولات گندم و جو آبی در سطح، 230 هکتار برآورد شده است.

 

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شیروان اظهارکرد: بارندگی و سیل در سه ماهه نخست امسال که بیشترین آن در اردیبهشت ماه صورت گرفت، 300 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

سیاح عنوان کرد: سیل و بارندگی در حوزه زراعی، باغی و دام به محصولات گندم و جو آبی و دیم، یونجه، باغ انگور، میوه، گلخانه، دامداری، دام، دوهزار و 500 متر راه بین مزارع و تاسیسات آبیاری (لوله انتقال آب) خسارت وارد کرد.

 

وی با بیان اینکه سطح بیمه شده اراضی این شهرستان هفت هزار و ۲۰۱ هکتار و باغ ها هزار و ۸۸ هکتار است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا میزان پوشش بیمه کشاورزی را افزایش دهیم تا در مواقع بروز خطر امکان حمایت از کشاورزان فراهم شود زیرا که تنها سازوکار ضابطه مند در جبران خسارات وارده ناشی از عوامل قهری - طبیعی به تولیدات بخش کشاورزی و ایجاد انگیزه نزد بهره برداران در جهت استمرار تولید و ثبات درآمد، نظام بیمه کشاورزی کمک کی کند.

 

سیاح بیان کرد: پس از وقوع خسارت، بیمه گذار باید قبل از محو آثار خسارت (بسته به نوع محصول) وقوع خسارت را به اطلاع بیمه گر (صندوق بیمه) و نمایندگان قانونی برساند که صندوق بیمه نیز کارشناسان ارزیاب خسارت را به محل مورد بیمه اعزام می کند و کارشناس ارزیاب خسارت نیز براساس نوع محصول اقدام به تهیه مستندات و تکمیل پرونده خسارت در سامانه جامع بیمه کشاورزی خواهد نمود که پس از تکمیل مستندات و اخذ مجوز نهایی پرونده های خسارت رسیدگی و آماده پرداخت می شود.

 

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شیروان افزود: مواردی که احتمال بروز مخاطرات مختلف برای کشاورزان را ایجاد می کند از طریق پیامک یا شبکه های مجازی موجود و یا از طریق کارگزاران و شرکت های خدمات بیمه ای برای جلوگیری از بروز خسارت های شدید به بیمه گذاران اطلاع رسانی می شود.

 

 

کد خبر 1192877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha