۷۰۷ صندوق قرض الحسنه مردمی در لرستان راه اندازی شده است

سرهنگ جهانبخش گفت: ۷۰۷ صندوق قرض‌الحسنه خانگی، مردمی و مستقل با ۲۵ میلیاردتومان در استان لرستان فعال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ «احسان جهانبخش» امروز در دیدار اعضای مجمع جهادگران و کارگروه‌های تخصصی بسیج سازندگی با معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت: رسالت  بسیج سازندگی محرومیت زدایی است که در سطح استان به‌ ویژه روستاها  و مناطق حاشیه شهر ها انجام می‌شود.

 

وی افزود:  ۲ هزار و ۵۸۳ گروه جهادی و نزدیک به ۳۰ هزار عضو در بسیج سازندگی را سازماندهی کردیم که در عرصه ‌های مختلف مشغول به خدمت رسانی به مناطق محروم هستند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان خاطر نشان کرد: ۷۰۷ صندوق قرض‌الحسنه خانگی، مردمی و مستقل داریم که ۲۵ میلیاردتومان موجودی دارد و به ارائه تسهیلات اشتغال در سطح استان می پردازند.

 

جهانبخش عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۹ شغل ایجاد شده که از این تعداد ۳۴۴ نفر شغل مستقیم و ۴۵۸ نفر شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه در راستای شغل‌های ایجاد شده ۲۲۹ تسهیلات اشتغال نیز واگذار شده گفت:  ارزش تسهیلات ارائه شده ۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان  بوده است.

 

مسئول بسیج سازندگی لرستان در رابطه با فعالیتمجمع جهادگران اظهار داشت: شورای جهادی شهرستان انتخاب شدند و مجمع جهادی استان تشکیل شد و در سطح کشور  نیز  مجمع جهادی جهادگران کشور نیز خردادماه برگزار شد و افرادی از کارگروههای لرستان  در سطح کشور منتخب شدند.

 

وی در رابطه با برخی اعزام گروههای جهادی از ابتدای سال تا کنون بیان کرد:رزمایش نوروزی با حضور ۵۰۰ گروه جهادی و در رزمایش جهادگران فاطمی نیز  اردیبهشت ماه در سطح استان ۶۳۳ گروه جهادی اعزام شد.

 

جهانبخش افزود: گروههای تخصصی در سطح استان کارگروههای ابلاغی هستند که امسال به صورت علمی ، منسجم و دقیق وارد عمل شدند و  این افراد متخصص هستند و می توانند منشا امید بخشی باشند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان با اشاره به اینکه ما برای انقلاب کار می کنیم گفت:  فعالیت‌های عمرانی ما در حاشیه شهر صرفا عمرانی نیست بلکه تاثیر فرهنگی نیز دارد.

کد خبر 1192939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha