امام (ره) همواره بر استقلال اقتصادی کشور و عدالت اجتماعی تاکید داشتند

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب در رادیو تلویزیون سوییس بر استقلال اقتصادی ایران تاکید کردند، گفت: امام (ره) همواره بر عدالت اجتماعی و استقلال اقتصادی کشور تاکید داشتند .

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: تحریم ، ترور، فشار اقتصادی، ترویج روحیه ناامیدی، بکارگیری عناصر نفوذی از جمله راههای مختلفی بود که دشمن در طی سالیان گذشته پس از پیروزی انقلاب همواره از این ابزار بهره مند شده و در دوره جدیدی از توطئه های خود این بار از ابزار دیگری همچون شبه افکنی و هویت زدایی از انقلاب استفاده می کند تا از این مسیر به تصور باطل خود زمینه براندازی نظام اسلامی را فراهم و راههای کسب منافع مادی و استعماری خود را فراهم کند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سعید نصیرالاسلامی معاون سیاسی ستاد ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد هویت زدایی از انقلاب و ایجاد شبهه در اندیشه امام ره  توضیح بفرمایید؟

امروز با توجه به اینکه امام (ره) از ارکان و مبانی اساسی انقلاب بودند و اصل انقلاب مبتنی بر اندیشه های حضرت امام (ره) شکل گرفت و اندیشه های امام (ره) مبتنی بر قرآن و روایت است، یکی از اشکالات اساسی که مطرح است و ما باید آن را تبیین کنیم، موضوع شبهات است که نسبت به امام (ره) ایجاد می کنند، مانند برخی از موضوعات همچون نظریه ولایت فقیه که امام اصل موضوع ولایت مطلقه فقیه را به طور کامل تبیین و حکومت اسلامی را تشریح می کنند.

 

در مورد اقتصاد و رفاه عمومی چه شبهاتی در فضای مجازی توسط دشمنان ترویج می شود؟

موضوع شبهه دراقتصاد پیرامون امام (ره) نیز مطرح است. همچنین موضوع رفاه عمومی و ارتباط با آمریکا نیز از شبهاتی است که در مورد امام (ره) بیان می شود که برخی مطالب نیز در فضای مجازی بیان شده است. این شبهات و پاسخ به آنها بخش مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

با توجه به مشکلات اقتصادی شبهه دیگری را نیز بیان می کنند که جامعه ما بیشترین موضوعی را از آن رنج می برد، مسئله اقتصاد است. این شبهه این است که امام (ره) چون اقتصاددان نبودند و اقتصاد را نمی شناختند امروز ما تبعات نوع تفکر امام (ره) را می بینیم که اقتصاد ما رنجور و مریض است اما اگر به سخنان امام (ره) بازگردیم، امروز تاریخ آن را ثبت می کند که امام حداقل در سخنرانی های خود بیش از 500 بار مستقیما به واژه اقتصاد اشاره کرده اند.

 

نظریه ولایت فقیه در اندیشه های امام ره را توضیح بفرمایید؟

کسانی که به نظریه ولایت فقیه شبهه وارد می کنند، باید بدانند این شبهه از نظر فقهی و علمای قدیم و جدید اصلا وارد نیست بلکه می گویند امام وقتی به ایران وارد شد، قم را انتخاب کرد و نظرشان این بود که حکومت داری، کشورداری و مملکت داری را رها کرده و نظارت اسلامی کند اما امام (ره) در چند کتاب (کشف الاسرار) در سال 1322 در این کتاب پیرامون حکومت اسلامی و تعیین وظایف نهادها در حکومت اسلامی اشاره کردند و پیرامون آن صحبت کردند.

 

در کتاب دیگری با عنوان ولایت فقیه امام (ره) در سال 1348 در نجف پیرامون حکومت اسلامی امام دیدگاه خود را بیان کردند و یا در کتاب بیع در باب حکمرانی شایسته امام فرمایشاتی را داشتند که این کتاب در سال 50 به چاپ رسیده است. در مجموع می توان دریافت امام قایل به حکومت الله و اسلام با مدیریت اصل ولایت فقیه بودند زیرا امام اعتقاد دارند که حکومت ولایت فقیه و اصل حاکمیت اسلام حاکمیت رسول الله (ص) است یعنی اصل ولایت فقیه و حکومت اسلامی مبتنی بر حاکمیت دینی را قبول دارند.

 

نظر امام خمینی ره  در مورد وابستگی کشور های اسلامی از جمله ایران توضیح بفرمایید؟

قبل از انقلاب وقتی رادیو تلویزیون سوییس با امام (ره) مصاحبه می کند، امام(ره) در آنجا اشاره می کند که ما ایران را نمی خواهیم وابسته باشد و پیرامون وابستگی و عدم وابستگی نسبت به این موضوع توضیح می دهند و می فرمایند ایران امروز ما وابسته به غرب، شرق و کل دنیا است و ما استقلال اقتصادی را می خواهیم.

 

نظر امام خمینی (ره) در مورد خودکفایی توضیح بفرمایید؟

امام خمینی (ره) موضوع نفت را مطرح می کنند و عنوان می کنند نفتی که از ایران می برند، چگونه خارج می شود و در چه زمینه هایی هزینه می شود. امام (ره) مستقیما اشاره می کنند که اقتصاد ما باید متحول شود و اقتصاد را باید به گونه ای طراحی کنیم که خودکفا باشیم و این شبهه ای است که به بیانات امام (ره) در اذهان عمومی مطرح می کنند و اصل خودکفایی و عدم وابستگی اقتصادی و استقلال اقتصادی را مبتنی بر دیدگاه اسلامی را امام (ره) شدیدا تاکید داشتند.

 

نظریه امام خمینی ره در مورد عدالت اجتماعی و رفع فقر توضیح بفرمایید؟

موضوع رفاه عمومی از دیگر موضوعاتی است که در فضای مجازی بر آن شبهه وارد می کنند و آن این است که اعتقاد دارند امام(ره) چون خودش فرد ساده زیستی بود و اشرافی گر و اشرافی طلب نبود و کاملا زاهدانه عمل می کرد، این تفکر در جامعه ما رایج شد و امروزه ما می بینیم در کشور ما کل جامعه به این سمت و سو حرکت کرده است. هرچند اصل فقر اصلا درست نیست و امروز کشور ما، مردم وضعیت شان نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست. امروز شرایط مردم سخت هست اما مردم فقیر به آن معنا که تعدادی آن را معنا می کنند، نیست و رفاه عمومی از مطالبات امام (ره) است و امام ره در پاسخ به این شبهات تا آخرین لحظه به فکر اصلاح معیشت فرودستان بود. امام (ره) به دنبال رفع تبعیض در جامعه بود و همواره بر رعایت عدالت اجتماعی در جامعه تاکید می کردند. از اصول و مبانی اندیشه امام (ره) این بود که فاصله غنی و فقیر در فاصله طبقاتی را کم کند و میان کاخ نشینان و کوخ نشینان سخن می گفتند و تاکید می کردند که این فاصله نباید وجود داشته باشد.

 

کد خبر 1192989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha