لزوم تجهیز زندان های فارس به سامانه های هوشمند سخت افزاری و نرم افزاری

ابراهیمی گفت: توسعه و تجهیز هدفمند زندان های فارس به سامانه های هوشمند سخت افزاری و نرم افزاری از اولویت های دهگانه سازمان زندانهاست و موجب افزایش امنیت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (سه شنبه 14 تیر) در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی امنیت شبکه که مرکز آموزش و پژوهش منطقه چهار سازمان زندان ها در شیراز برگزار شد، گفت: توسعه تکنولوژی و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی موجب تسریع در انجام امور و رفاه همگانی می شود.

مدیرکل زندان های فارس افزود: فناوری اطلاعات موجب شده تا ابزارهای جدیدی در حوزه های مختلف زندگی در اختیار ما قرار بگیرد و توسعه این حوزه در سازمان زندان ها با توجه به حجم کار و ضرورت طبقه بندی اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن، اقدام موثری در انجام امور است.

وی اضافه کرد: شناخت همه جانبه از سیستم های اطلاعاتی و شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر آنها و اشرافیت طراحان و کاربران بر آنها در طراحی یک سیستم قوی و غیرقابل نفوذ نقش موثری دارد و مورد توجه سازمان زندان هاست.

ابراهیمی تاکید کرد: در سازمان زندان ها، پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از هجمه های اطلاعاتی و سایبری جریان های معاند، حائز اهمیت فراوان است و وظیفه ما را سنگین تر کرده تا اشرافیت کامل و لازم به سیستم ها و شبکه های درون سازمانی را داشته باشیم و به صورت مستمر شبکه های اطلاعاتی سازمان را مورد رصد و بازنگری قرار دهیم و زمینه نفوذ به شبکه های اطلاعاتی را به صفر برسانیم.

وی گفت: توسعه و تجهیز هدفمند زندان ها به سامانه های هوشمند سخت افزاری و نرم افزاری از اولویت های دهگانه سازمان زندانهاست و با برنامه ریزی های سازمان، برنامه آموزشی با محوریت ارتقای امنیت اطلاعات و ارتباطات سازمان و شبکه ها در استان فارس، زمینه تبادل اطلاعات برای ارتقا و توسعه توانمندی همکاران در این حوزه و توسعه امنیت شبکه های موجود باید فراهم شود.

کد خبر 1193006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha