لزوم بازگشت بخشی از درآمد استان کرمان از محل صنایع و معادن

فداکار با تاکید بر لزوم بازگشت بخشی از درآمد استان از محل صنایع و معادن؛ اظهار کرد: جاده ها از تردد خودروهای سنگین از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سیرجان؛ محمدمهدی فداکار، سه شنبه( 14 تیر) در آئین بهره برداری رسمی خط 3 کار خانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین که با حضور وزیر صمت انجام شد؛ بخش عمده صنعت کشور را مس و فولاد دانست.

 

 

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۶۵ درصد حقوق معادن از استان کرمان گرفته می شود؛ افزود: حقوق معادن در قانون بودجه سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد و امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان است و مالیات استان کرمان امسال حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان شده لذا شیره جان این صنعت و استان گرفته است.

 

 

 

وی از کاهش کاهش اختیارات شورای معادن انتقاد کرد و با اشاره به توسعه نامتوازن در استان گفت:  ۱۱ درصد جمعیت استان (معادل حدود ۳۶۰ هزارنفر)فقط تحت پوشش کمیته امداد هستند در حالیکه نرخ رشد اقتصادی استان به ندرت منفی یا صفر بوده و به برکت معادن همیشه مثبت بوده است.

 

 

 

فداکار با تاکید بر لزوم بازگشت بخشی از درآمد استان از محل صنایع و معادن؛ اظهار کرد: جاده ها از تردد خودروهای سنگین از بین رفته اما پول خط کشی جاده ها را نداریم. 

کد خبر 1193012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha