معرفی ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) در دهه امامت و ولایت

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به اینکه باید تلاش شود در دهه امامت و ولایت ابعاد مختلف شخصیتی حضرت علی (ع) به جامعه بویژه نسل جوان معرفی شود، گفت: غدیر مهمترین واقعه ی تاریخ تشیع است که اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی را به ما نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام « هادی خلیلی» امروز سه‌شنبه (14 تیر) در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان مرکزی در اراک، ضمن گرامیداشت این ایام، گفت: تبیین فرهنگ ولایتپذیری و حرکت در خط ولایت امری ضروری است و باید به آن توجه ویژه شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه جهاد تبیین از موضوعات مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: این مهم باید در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد و همه مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی، مسجدی، ائمه جمعه و جماعت به این مهم بپردازند.

 

وی غدیر را یک واقعه مهم تاریخی دانست و بیان کرد: واقعه غدیر خم باید به درستی برای همه افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین شود و دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای این مهم است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته، برنامه‌های دهه امامت و ولایت به همت بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار می شد، ادامه داد:  امسال اجرای این برنامه‌ها به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واگذار شده است و باید برنامه ها با حضور اقشار مختلف  و با شکوه برگزار شود.

 

حجت الاسلام خلیلی جهاد تبیین را از برنامه‌های مهم دهه امامت و و ولایت دانست و اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری هر چه با شکوهتر برنامه های این دهه صورت گرفته است و دستگاه های اجرایی نیز برنامه های خود را اعلام کرده اند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بهترین منبع برای معرفی شخصیت امام علی (ع) را قرآن کریم و اهل بیت (ع) دانست و بیان کرد: سخنرانان و مسئولان فرهنگی از این منابع برای معرفی شخصیت مولای متقیان و اهمیت غدیر استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1193101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha