نوزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی شهریورماه جاری در کرمانشاه برگزار می شود

حجت الاسلام احمدی،گفت: نوزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی اول تا سوم شهریور ماه جاری در به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برگزاری نوزدهمین اجلاسیه پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمانشاه ،گفت: این فرصت را باید مغتنم بشماریم، زیرا برکات جاری زیادی دارد و استان کرمانشاه تقریبی‌ترین استان کشور است، زیرا در کنار هم زندگی می‌کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ،افزود: حول محور اهل بیت(علیه‌السلام) توانسته‌ایم گرد هم آییم و باید از این فرصت استفاده کنیم و وحدت واقعی خود را نشان دهیم و شیوه‌های عزاداری بین ادیان و مذاهب را معرفی کنیم، زیرا این سنت فقط مخصوص شیعه نیست.

 

 

وی  خاطر نشان کرد: اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور ۴۰۰ میهمان داخلی و ۵۰ میهمان خارجی در استان کرمانشاه برگزار و در ایام برگزاری این همایش تمام استان کرمانشاه رنگ و بوی امام حسین (ع) خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد:جوهره ادیان به یک نکته بر می‌گردد که نقطه مشترک همه ادیان است و آن توحید است و این فرصت یک موقعیت تاریخی برای استان کرمانشاه است که همدلی و اشتراکات فرهنگی و مذهبی خود را به نمایش بگذاریم و باید نمایشگاهی وزین در کنار این اجلاسیه برپا شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ، اظهار کرد:در مدت برگزاری این برنامه روضه‌هایی نیز در هیأت مذهبی این خادمان امام حسین (ع) برگزار  و به کمک صدا و سیما مرکز کرمانشاه مستندهایی تهیه می‌شود و همچنین از نواهای محلی کرمانشاهی نیز استفاده خواهد شد.

 

وی در پایان گفت:امام حسین (علیه‌السلام) مظهر وحدت و برگزاری این اجلاس، بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت های عظیم علمی و انسانی استان کرمانشاه با توجه به تعدد مذاهب در این استان است

 

کد خبر 1193156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha