ارائه ۱۱۰ خدمت جهیزیه به زوج های تحت حمایت کمیته امداد خوزستان

مدیر کل کمیته امداد خوزستان از ارائه ۱۱۰ خدمت جهیزیه به مناسبت هفته ازدواج و در جهت تحکیم بنیان خانواده به زوج‌های تحت حمایت این نهاد خبر داد.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، یکی از مأموریت‌های مهم کمیته امداد را کمک به امر ازدواج آسان جوانان تحت حمایت دانست و اظهار کرد: کمیته امداد خوزستان در هفته ملی ازدواج برنامه‌های متنوعی را برای کمک به امر ازدواج جوانان در نظر گرفته است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: در راستای حمایت از خانواده و جمعیت، در طول سال بسته خدمتی ازدواج و تحکیم خانواده به افراد مدنظر تحت حمایت ارائه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: اهدای بسته‌های جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج به زوج‌های، انجام مشاوره‌های فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری، تعامل مؤثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر نهاد‌های اجتماعی مرتبط برای شناسایی راهکار‌های ترویج ازدواج‌های آسان از جمله برنامه‌های کمیته امداد در هفته ملی ازدواج است.

 

شیبه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به زوجین جوان متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج در اولویت قرار دادن خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌ اعم از ارائه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان متقاضی دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد به شمار می‌آید.

 

وی با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ازدواج، تعداد 110 جهیزیه خدمت ازدواج و تحکیم خانواده به نوعروسان و تازه دامادان تحت حمایت این نهاد در استان ارائه شد ابراز کرد: سال گذشته 6 هزار فقره هدیه ازدواج به افراد تحت حمایت کمیته امداد استان اهدا شد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اذعان کرد: کمیته امداد با هدف تقویت نهاد خانواده و تحکیم ازدواج خانواده‌های تحت حمایت توسط مرکز مشاوره اقدام به برگزاری جلسات مشاوره و راهنمایی ازدواج برای مددجویان می‌کند که در این راستا پنج هزار و 500 نفر از این خدمات برخوردار شده‌اند.

 

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت آمادگی برای ازدواج را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای ترویج ازدواج دانست و یاد آور شد: در این کلاس‌ها آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سبک زندگی اسلامی و ایرانی، انتخاب صحیح همسر و مبانی تحکیم خانواده در این دوره‌ها به جوانان در آستانه ازدواج و زوجین آموزش داده می‌شود.

 

کد خبر 1193158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha