یک مرزبان رشوه چند صد دلاری را نپذیرفت

شجاع گفت:یک مرزبان هنگ مرزی تایباد وقتی بعد از بازرسی یک خودرو ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر را کشف می کند با رشوه بیش از ۹۰۰ دلاری راننده مواجه می شود و ضمن رد رشوه بلافاصله موضوع را به فرماندهان خود گزارش می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «مجید شجاع» در جمع خبرنگاران گفت:در راستاي برخورد قاطعانه با ورود قاچاق مواد مخدر از آنسوي مرزها بداخل کشور، مرزبان با وجدان خراسان رضوي مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزي گروهان ۱۷ شهريور هنگ تايباد در اقدامي خداپسندانه و شجاعانه از ورود مقاديري مواد مخدر از نوع شيشه بداخل کشور جلوگيري نمود.

 

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: ستوان سوم «چکنه» نام اين مرزبان شجاع هنگ مرزي تايباد هست که در حين کنترل خودروهاي ورودي به کشور به يکدستگاه خودروي ترانزيتي که راننده آن از اتباع خارجی بود مشکوک که در بازرسي آن ۵۰ کيلوگرم مواد مخدر از نوع شيشه و هروئین به همراه یک قبضه سلاح کلت و مهمات مربوطه که به طرز بسيار ماهرانه اي جاساز شده بود را کشف نمايد.

 

وی گفت:در ادامه راننده خودرو وقتي متوجه کشف مواد و تجهیزات همراه مي شود و مرزبان را در فاصله اي کوتاه تنها مي بيند به وي پيشنهاد ۹۱۰ دلار و مبلغی دیگر، جمعاً ۳۰۰ ميليون ريال وجه رايج جمهوري اسلامي ايران را مي دهد اما اين مرزبان باوجدان و با غيرت ايراني از گرفتن اين مبلغ به جهت تعهد، مسئولیت پذیری و بخاطر صدها جوان ايراني که گرفتار اين بلاي خانمان سوز نشوند امتناع مي کند.

 

شجاع افزود:مرزبان هنگ مرزي تايباد بلافاصله موضوع را به فرماندهان خود گزارش و ضمن توقيف خودرو، راننده آن جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي گرديد.

 

فرمانده مرزباني خراسان رضوي بلافاصله از اين مرزبان شجاع و باغيرت تقدير نمود و عنوان داشت : مرزبانان این فرماندهی همواره افرادي پاکدست، شجاع، متعهد و باوجدان هستند که نهايت تلاش خود را در راستاي برخورد مقتدرانه با قاچاقچيان مواد مخدر ، سوخت و کالا مي نمايند، لذا عملکرد اين مرزبان درس هاي بسياري داشت و وظيفه دانستم از وي قدرداني نمايم.

 

گفتني است مواد مخدر از نوع شيشه در کشورمان جوانان زيادي را گرفتار مشکلات رواني نموده که منجر به قتل بسياري از هموطنان گردیده است.

کد خبر 1193182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha