خرید حمایتی آثار و کتب چهره‌های فرهیخته/ از مفاخر فرهنگی و ادبی گیلان تجلیل می‌شود

ثقتی خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره‌های فرهیخته گیلان را رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: از مفاخر فرهنگی و ادبی در ۱۷ شهرستان گیلان تجلیل می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (سه‌شنبه،۱۴ تیر) در مراسم تجلیل از مفاخر که با حضور استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم بر تمرکز بر جامعه نخبگانی‌ و خوزه فرهنگ و هنر تکیه دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جامعه فرهیختگان استان را سرمایه‌ای عظیم دانست و تصریح کرد: باور و اعتقاد ما این است که پرداختن به جامعه نخبگانی‌ و فرهیخته باعث اعتلای فرهیختگی خود جامعه می‌شود بنابراین هر چه قدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم در واقع به فرهیختگی جامعه کمک کرده‌ایم.

 

ثقتی خطاب به استاندار گیلان اذعان کرد: شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پس از هشت سال تعطیلی یا برخورداری از ظرفیت فرهیختگان خود شروع به کار کرد؛ همچنین انجمن مفاخر استان هم که بعد از پاندمی کرونا تعطیل شده بود و حال رو روز خوبی نداشت در رویکرد جدید فعال شده و رونق خوبی پیدا کرده است. 

 

وی ضمن اشاره به مرمت عمارت آوانسیان و استفاده از آن به عنوان خانه فرهنگ و مفاخر استان گیلان در سال ۱۴۰۱ یادآور شد: قرار است امسال بعد از گذشت هشت سال تعطیلی هفته‌های فرهنگ و هنر در ۱۷ شهر استان فعالیت خود را آغاز کند و افتتاحیه آن هم در شهر آستانه اشرفیه و همزمان با بزرگداشت دکتر معین خواهد بود. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تجلیل از مفاخر فرهنگی و ادبی در ۱۷ شهرستان استان به شکل ملی و با حضور وزرای دولت را دیگر برنامه مهم این نهاد اعلام کرد و افزود: خرید حمایتی آثار و کتب مفاخر و چهره‌های فرهیخته استان گیلان هم در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه در هفت ماهه اخیر مراسم‌های بزرگداشت خوبی در تالار مرکزی رشت برای مفاخر استان گیلان برگزار شد عنوان کرد: فعالیت‌های تالار مرکزی رشت بسیار پربار و شلوغ است و روزی نیست که برنامه‌ای در آن برپا نباشد.

 

وی ضمن تاکید بر رونق ساخت فیلم، هنر نمایش و هنرهای تجسمی در استان گیلان خاطرنشان کرد: باورمان این است در دولت سیزدهم روزهای خوبی منتظر اهالی فرهنگ و هنر است و تمام تلاش دولت و نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که به خواسته‌ها و مطالبات این قشر ارزشمند جامه عمل پوشانده شود.

کد خبر 1193245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha