اخلاص در عمل موجب ارتقا درجات اخروی انسان می شود

حجت الاسلام عباسی گفت: درجات اهل سعادت و شقاوت مختلف است و هر کدام درجه ای دارند و هر کس خالص تر باشد درجه اش هم بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی عباسی» شب گذشته (سه شنبه 14 تیر) در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم با اشاره به سوره احقاف بیان کرد: در آیه 19 سوره احقاف آمده است برای تمام (مردم مؤمن و کافر) به مقتضای اعمال شان درجاتی معین است (در عالم قیامت تا عدل خدا درباره آنها آشکار شود) و تا همه را به پاداش و مزد اعمال خود کامل برساند و هیچ ستمی به آنها نخواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند متعال عادل است و اینکه سوال شود عدالت خداوند با خلقت انسان معلول چه تناسبی دارد، پاسخ این است تولد فرزند معلول متوجه مادر و مراقبت های دوران مادری است و تقصیر خداوند متعال نیست.

 

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه خداوند در آخرت به قدری به چنین فردی نعمت می دهد که آن فرد معلول می گوید ای کاش تمام جسم من معلولیت داشت.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اهمیت اخلاص در عمل خیر تصریح کرد: درجات اهل سعادت و شقاوت مختلف است و هر کدام درجه ای دارند و هر کس خالص تر باشد درجه اش هم بالاتر است.

 

وی اعلام کرد: هدف خداوند متعال نفع رساندن به خود بشر است یعنی اگر انسان خوب باشد برای خودش خوب است و نفع این خوبی به خود او می رسد و خداوند  متعال به طور کامل اجر می دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: در پیشگاه خداوند  متعال به هیچ کس ظلم نمی شود و ان شاالله همه ما بکوشیم تا به درجات عالی در پیشگاه خداوند متعال برسیم.

کد خبر 1193309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha