برنامه های اوقات فراغت با محوریت کانون های مساجد در همدان برگزار می شود

ویژه، به غنی سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد همدان اشاره کرد وگفت: طرح اوقات فراغت فرصتی برای جذب جوانان به مساجد، شناسایی و پرورش استعدادها ، بصیرت افزایی ، آگاهی بخشی و انس گرفتن با رشته‌های فرهنگی و هنری است.

«مسعود ویژه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله نهادهای فعال در راستای آموزش نوجوانان و جوانان در حوزه های مختلف علمی، دینی، فرهنگی و هنری است و ما سعی داریم از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.


وی با تاکید بر اینکه اجرای فعالیت های تابستانی در کنار دیگر اقدامات در کانون های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر رویکرد آموزشی، رویکرد تربیت اسلامی نیز دارد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مقابله با جنگ تبلیغاتی و فرهنگی  دشمنان علیه بنیان خانواده و جوانان، استفاده از ظرفیت بالقوه مساجد است.

 

ایجاد فضای جذاب و پرنشاط در پایگاه‌های اوقات فراغت

وی با اشاره به فعالیت  پایگاه های  اوقات فراغت تابستانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان همدان  از ابتدای تیر تا اواخر شهریور ماه  ادامه داد: با شیوع کرونا و افزایش فعالیت‌های آنلاین، گرایش نسل جوان به سمت استفاده از موبایل بیشتر از سال‌های گذشته شد، به طوری که اکنون نیز اوقات فراغت آن‌ها با بهره‌مندی از همین ابزارهای دیجیتال است؛ حال آنکه در اوقات فراغت همراهی فعالیت‌های فیزیکی و جسمی به بروز خلاقیت‌ها و استعدادها می‌انجامد.

 

ویژه  با تاکید بر ایجاد فضای جذاب و پرنشاط در پایگاه‌های اوقات فراغت، ضمن درخواست از والدین برای حضور مستمر در این مراکز، اظهار داشت: برگزاری اردوهای نیم‌روزه و یک روزه با محتوای مناسب می‌تواند بر ایجاد نشاط و امید در دانش آموزان کمک کند که امیدواریم والدین و دانش‌آموزان از این اردوها استقبال کنند.

 

به گفته وی می توان از ظرفیت همه نهادها در غنی سازی اوقات فراغت بهره برد و در این راستا ضمن هم افزایی، تاثیرات بهتری را در راستای غنای تربیتی نوجوانان و جوانان شاهد بود.

 

کد خبر 1193314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha