خلق تصویر وحدت‌آفرین قاریان ایرانی در کنار حجاج بیت‌الله الحرام

قاریان قرآن اعزامی در کاروان نور بعد از حضور در حلقه‌های قرآنی مسجدالحرام، به درخواست حاجیان دیگر کشورهای اسلامی در نمای کعبه معظمه به تلاوت قرآن کریم می‌پردازند و صحنه‌های باشکوه از وحدت را خلق می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاروان نور حج تمتع ۱۴۰۱ شامل 20 نفر از اعضای گروه قرآن در مکه مکرمه و مدینه منوره تاکنون بیش از 200 تلاوت و برنامه قرآنی در صحن مسجدالنبی(ص) و مسجدالحرام اجرا کردند.

این کاروان با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج، تلاش داشته تا از ظرفیت تلاوت قرآن برای تألیف قلوب و وحدت میان مسلمان جهان در موسم حج استفاده کند. از این رو علاوه بر تلاوت قرآن برای زائران ایرانی، تلاوت‌هایی را برای حجاج سایر کشورها نیز اجرا کرده‌اند.


این قاریان قرآن بعد از اتمام تلاوت در حلقه‌های قرآنی مسجد الحرام، با استقبال زائران خارجی مواجه می‌شوند که از آنان درخواست دارند در نمای کعبه معظمه به تلاوت قرآن بپردازند.


قاریان جوان و خوش‌الحان کشورمان نیز با اشتیاق قلبی درخواست‌های زائران خارجی را اجابت می‌کنند و صحنه‌های بسیار دلنواز و باشکوهی از  تلاوت قرآن و فیلم‌برداری حاجیان بیت‌الله الحرام را خلق می‌کنند.


نشانه‌شناسی این تصاویر مملو از المان‌های وحدت اسلامی است. درخواست یک زائر خارجی برای قرائت قرآن از یک حاجی ایرانی، طنین روح‌بخش قرآن واحد در کنار کعبه و قبله واحد، همه مؤلفه‌های صحنه‌ای زیبا، جذاب و وحدت‌آفرین از قاریان جوان کاروان نور است.

کد خبر 1193321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha