آب سد بارزو شیروان رهاسازی شد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت بحران کم آبی این شهر گفت: در این راستا آب سد بارزو از ۱۰ تیرماه به مدت ۱۵ روز رهاسازی شده که ۱۸۰ لیتر بر ثانیه آب تحویل می دهد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان خاطرنشان کرد: 5 حلقه چاه آب شُرب به دلایل دبی کم، وارد مدار نبودن، مشکل لوله و پمپ و غیره تجهیز و وارد مدار شد که توان تولید 70 لیتر بر ثانیه می باشد و چاه 4 و 3 شیرکوه که باید خط انتقال و برق رسانی انجام شود با توان تولید، 35 لیتر بر ثانیه در دست تجهیز و راه اندازی است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان اضافه کرد: همچنین چاه آب شهر خانلق تجهیز شده و منتظر ترانس هستیم که توان تولید 30 لیتر بر ثانیه دارد و جهت تجهیز آن، سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

رمضانی عنوان کرد: چنانچه آب سد بارزو قطع شود همچنان کمبود توان تولید آب داریم که برای رفع این مشکل حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب آهکی منطقه پیرشهید در دست اجراست که تاکنون حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده و پیمانکار جهت اجرای خط انتقال و تجهیز، مشخص شده که تابستان سال آینده به اتمام می رسد.  

 

وی بیان کرد: دبی تولید چاه های آب شهر که ۲۹۵ لیتر بر ثانیه است جوابگوی مصرف نیاز شهروندان شیروان نبود که در چند روز اخیر شاهد کاهش افت فشار آب در برخی از مناطق شیروان و قطعی آب ۵ درصد مشترکین بودیم که با توجه به گرمای هوا، مصرف آب ۴۱۵ لیتر بر ثانیه بوده که ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کسری داشتیم و در این راستا سه حلقه چاه آب وارد مدار مصرف شد.

 

وی افزود: الگوی مصرف هر مشترک در ماه ۲۰ مترمکعب و متوسط مصرف هر واحد خانگی این شهر در ماه، ۱۱.۷۲ مترمکعب است.

 

به گفته رمضانی از مجموع کل اشتراکات آب استان، ۱۸ درصد مربوط به شیروان است و ۸۹ درصد مشترکان آب شیروان مسکونی و ۱۱ درصد تجاری، اداری و صنعتی است.

 

کد خبر 1193342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha