دست مافیای زباله پشت زباله گردها/ جمع آوری معتادین متجاهر در کرمان چرخه باطلی دارد

سرهنگ امینایی با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در سال جاری، گفت: امنیت مؤلفه های فراوانی دارد و همه دستگاه ها نسبت به تولید امنیت نقش دارند و وظیفه ناجا حفظ این امنیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ مهدی پورامینایی، چهارشنبه(۱۵ تیر) در نشست خبری با اشاره به اینکه امنیت مؤلفه های فراوانی دارد و همه دستگاه ها نسبت به تولید امنیت نقش دارند؛ افزود: وظیفه ناجا حفظ این امنیت است.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: رسانه ملی یکی از سازمان هایی که نقش خود را در تولید امنیت خوب ایفا می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد پرونده های دادگستری استان را مسئله سرقت به خود اختصاص داده و در اسفندماه سال گذشته شورای امنیت دستورالعملی در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت صادر کرد؛ گفت: بر اساس این دستورالعمل، ۲۷ سازمان ۱۷۷ وظیفه در خصوص پیشگیری از سرقت دارند که تنها ۱۳ درصد وظایف به عهده پلیس است.

 

 

پورامینایی ادامه داد: با گذشت چهار ماه از این دستورالعمل اما برخی سازمان ها هنوز آن را مطالعه نکردند؛ افزود: با همه اقدامات انجام شده توسط ناجا اما از ابتدای امسال ۲۰ درصد افزایش سرقت داشتیم.

 

 

وی با بیان اینکه سرقت های مهم از جمله سرقت از منزل، خودرو، لوازم و قطعات خودرو، در شهرستان کرمان کاهش یافته؛ تصریح کرد: اما در سرقت های خُرد افزایش ۷۵ درصدی داشتیم که عمده آن یکی سیم برق و کابل مخابرات و... مربوط به ادارات دولتی است که در حفظ اموال خود اقدامی نمی کنند و نماینده حقوقی آن شرکت به عنوان شاکی خصوصی مراجعه نمی کند‌.

 

 

فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان ادامه داد: یکی از مشکلات پلیس این است اگر ارزش اموال مسروقه زیر ۲۰ میلیون تومان باشد و شاکی خصوصی نداشته باشد و سارق هم برای اولین بار مرتکب سرقت شده باشد، طبق مصوبه مجلس، آزاد می شود.

 

 

وی با افزودن اینکه زندان زدایی و کاهش آمار زندانیان هم مزید بر علت است؛ اظهار کرد: در سرقت مسلحانه ۵۰ درصد کاهش داشتیم.

 

 

فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان دومین سرقت های خُرد را مربوط به اماکن خصوصی و ساختمان های در حال احداث دانست و سپس با بیان اینکه چندین هزار معتاد متجاهر در کرمان رها هستند؛ افزود: این در حالی است که ۱۱ دستگاه در رابطه با این افراد وظیفه دارند و پلیس فقط نقش جمع آوری دارد.

 

 

وی اعلام آمادگی پلیس برای جمع آوری این افراد ظرف ۴۸ ساعت، اظهار کرد: مشکل اما این است که ظرفیت های موجود در کرمان برای نگهداری این معتادین به ۵ درصد هم نمی رسد و چرخه باطلی در خصوص معتادین متجاهر داریم‌ که یک ماه نگه داشته می شوند و بعد بلاتکلیف رها می شوند و در رابطه با دستگیری معتادین افزایش ۸۰ درصدی داشتیم.
 

 

پورامینایی در همین رابطه وظیفه اصلی جمع آوری و تأمین مکانی برای نگهداری این افراد را متوجه شهرداری دانست که این مکان را تأمین نمی کند و ادامه داد: ۲۰ خانه که صرفاً محل خرده فروشی مواد مخدر بوده را پلمب کردیم.

 

وی معضل دیگر را  وجود ۹۲۰ کارگاه ضایعاتی بدون مجوز دانست که روز به روز در حال افزایش است و در ادامه از مافیای زباله و مافیای تکدی گری پرده برداشت و گفت: دست هایی در این طلای کثیف-زباله- نقش دارد.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ساماندهی اتباع بیگانه را خواست پلیس دانست و با بیان اینکه رفع نزاع ها، مطالبه مردم است؛ اظهار کرد: اقدامات خیلی خوبی انجام شده و ۵۵ درصد کاهش نزاع و ۸۹ درصد افزایش دستگیری اراذل و اوباش داشتیم.

 

 

کد خبر 1193349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha