ویژه برنامه های مساجد البرز ویژه عید غدیر تشریح شد

عید غدیر خم از اعیاد مهم و شاخصی است که همواره مورد توجه فعالان مسجدی به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد است. اکرام و اطعام سادات در مساجد برچسته ترین این برنامه ها است که به صورت عمومی در بیشتر مساجد برپا می شود.

خبرگزاری شبستان - البرز: عید غدیر خم از اعیاد مهم و شاخصی است که همواره مورد توجه فعالان مسجدی به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد است. اکرام و اطعام سادات در مساجد برچسته ترین این برنامه ها است که به صورت عمومی در بیشتر مساجد برپا می شود. 

 

اهداء و نذر گوشت قربانی، برپایی نشست های تخصصی غدیرشناسی، پاسخگویی به سوال ها و شبهات نسل امروز در این رابطه، فضاسازی و آذین بندی مساجد از جمله دیگر برنامه های قابل تأمل است. 

 

متناسب با بحث فعالیت رواق های دوازده گانه نیز اجرای خیابانی گروه های سرود، راه اندازی کاروان های شادی، آیین کتاب و کتابخوانی در قالب مسابقه، خطبه خوانی غدیر از دیگر برنامه هایی است که مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری برپا می گردد. 

 

از دیگر برنامه های عید غدیر، برپایی ایستگاه های صلواتی است، همچنین آیین خطبه خوانی غدیر در مساجد منتخب از طرف امام مسجد، پویش امیر کلان پویش نهج البلاغه ، معرفی کتاب با محوریت نهج البلاغه خوانی، توزیع بسته های معیشتی، تکریم خانواده شهداء و سادات از دیگر برنامه های قابل ذکر است. 

 

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مساجد یکی از مهمترین نهادها و اماکن خاصه ای است که تبیین واقعه غدیر در آن انجام می شود.

 

سرپرست امور مساجد استان البرز افزود: عید غدیر از اعیاد خاصه مسلمانان است و اهمیت ویژه ای دارد به همین منظور شایسته است به بهترین نحو به آن توجه شود. 

 

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز غدیر خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با مساجد شاخص استان و امام مسجد به منظور خطبه خوانی غدیر انجام شده است که انتظار می رود در ادامه تبیین واقعه غدیر نیز مورد توجه قرار گیرد. 

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز مطابق برنامه هرساله به مناسبت عید غدیر ویژه برنامه هایی را در نظر دارند. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: طرح شنبه های با کتاب و معرفی کتاب با محوریت غدیر، اجرای گروه سرود و تئاتر خیابانی در قالب رواق تئاتر و سرود فهما، همچنین توزیع بسته های معیشتی و تکریم سادات از محورهای اصلی برنامه به مناسبت عید غدیر است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1193396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha