پیش بینی می شود امسال ۴۳ میلیارد تومان زکات در لرستان پرداخت شود

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مجموع زکات پرداخت شده طی سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بوده است، گفت: پیش بینی پرداخت زکات در استان برای سال جاری ۴۳ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  حجت الاسلام «سیدعیسی موسوی» امروز(15 تیر) در همایش زکات استان، اظهار داشت: اقلامی شامل گندم، جو و انگور ( کشمش)  مشمول زکات واجب هستتند.

 

وی افزود: علاوه بر سه محصول ذکر شده، خرما هم زکات واجب دارد که جزو تولیدات استان لرستان نیست.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده برای جمع آوری زکات، افزود: زکات پرداخت شده در کل استان لرستان طی سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بوده است.

 

وی اضافه کرد: پیش بینی پرداخت زکات در استان برای سال جاری ۴۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان از طریق  زکات فطریه پرداخت شده است.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: با توجه به اهمیت کشاورزان استان به این فریضه الهی، پیش بینی می شود میزان زکات این بخش نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

 

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات، افزود: ترویج این فرهنگ غنی بستر رفع بسیاری از مشکلات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آثار اجتماعی توجه به زکات و تبعات نپرداختن این فریضه، باید در جامعه تبیین شود تا مردم همانند سایر فرایض از جمله نماز، به ضرورت این مهم واقف و حساس شوند.

کد خبر 1193429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha