گلزار شهدای گمنام و مدافع حرم زیارت بی بی زینب(س) یزدل ساماندهی می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل از ساماندهی گلزار شهدای گمنام و شهید مدافع حرم زیارت بی بی زینب(س) روستای یزدل از توابع این شهرستان خبر داد.

مهدی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نشست ساماندهی گلزار شهدای گمنام و شهید مدافع حرم زیارت بی بی زینب(س) روستای یزدل برگزار شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل افزود: این نشست به دعوت بخشدار محترم مرکزی آران و بیدگل و با حضور روسای ادارات اوقاف و امور خیریه ، بنیاد شهید و امور ایثارگران،  هیئت امنای زیارت، رئیس شورای بخش و طراح و مشاور هیئت امنای زیارت بی بی زینب و جمعی از خیرین در زیارت بی بی زینب برگزار شد.

 

مشهدی ادامه داد: در این نشست مقرر شد پس از تهیه طرح ساماندهی توسط هیئت امنای زیارت بی بی زینب(س)، طرح جهت بررسی و تایید  به ادارات اوقاف وامور خیریه و اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل ارسال شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل افزود: تعداد سه شهید گمنام به همراه شهید دهقان یزدلی از شهدای مدافع حرم در بقعه بی بی زینب(س) روستای یزدل مدفون هستند که در طرح ساماندهی این زیارت به صورت ویژه دیده خواهند شد.

 

بقعه متبرکه بی بی زینب(س) در روستای یزدل بنا به اعتقاد معتمدان و بزرگان منطقه به حضرت موسی بن جعفر (ع) می‌رسد و این اثر ارزشمند تاریخی-مذهبی در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۵۵ به شماره ۱۳۵۴ به ثبت ملی رسیده است.

 

روستای یزدل از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل و در فاصله ۱۴ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است./

 

کد خبر 1193447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha