مراجعه ۵۳۵ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی

شرفی با بیان اینکه ۵۳۵ نفر امسال به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی مراجعه کردند، گفت: امسال پنج مورد اندیکاسیون سقط قانونی در خراسان جنوبی داشتیم که یک مورد والدین با سقط جنین موافقت نکردند.

«حسن شرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: مشاوره ژنتیک با هدف کلی پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک زیر نظر سازمان بهزیستی اجرا می شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به اهداف کاربردی مشاوره های ژنتیک اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ انجام مشاوره ژنتیک در سطح جامعه، ترغیب افراد در معرض خطر به مراجعه جهت انجام مشاوره ژنتیک و افزایش دسترسی مناسب عامه مردم به ویژه مردم مناطق محروم به مشاوره ژنتیک از مهم ترین اهداف است.

 

وی در ادامه بیان کرد: کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی، کشف به موقع ازدواج های پر خطر و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از بروز معلولیت ها نیز از مهم ترین اهداف محسوب می شود.

 

شرفی با بیان اینکه چهار مرکز ژنتیک در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: از این تعداد سه مرکز در شهرستان بیرجند و یک مرکز در شهرستان قاین فعالیت دارند و به دبنال راه اندازی یک مرکز ژنتیک دیگر در شهرستان بیرجند هستیم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سه ماه ابتدای امسال 535 نفر به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه کردند، ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۴ درصد افزایش داشته است.

 

وی در پایان عنوان کرد: امسال پنج مورد اندیکاسیون سقط قانونی در خراسان جنوبی داشتیم که یک مورد والدین با سقط جنین موافقت نکردند.

 

 

کد خبر 1193494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha