واحدهای راکد بخش کشاورزی استان فعال می‌شوند

قناعت گفت: با راه‌اندازی یک کارگروه ویژه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی و امنیت غذایی استان در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۱۵ تیر) در آیین افتتاح میدان دام شهرستان نهبندان اظهار کرد: با تعاملات خوب حوزه اقتصادی استانداری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و راه‌اندازی این کارگروه ویژه در زمینه احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی و امنیت غذایی استان، اقداماتی صورت می گیرد و  شاهد فعال شدن این واحدها خواهیم بود.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: واحدهایی در سطح استان داریم که به خاطر تکانه‌های اقتصادی خارجی و داخلی تعطیل یا نیمه فعال و راکد شده‌اند که با راه‌اندازی این کارگروه، شاهد فعال شدن این واحدها و رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.

 

وی اظهار امیدواری کرد: استفاده حداکثری را از فعالیت‌های خوب، علمی و کارشناسی شده این کارگروه، در راستای فعال ‌سازی واحدهای راکد استان داشته باشیم.

 

قناعت تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که نهادهای انقلابی به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و دولت سیزدهم انجام می‌دهند، توجه ویژه به نقاط محروم برای حل مسائل و مشکلات است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این نهادهای انقلابی با همراهی دولت به دنبال حل مسائل مردم و جامعه هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی با تأکید براینکه موضوعات و مسائل جدید را بیشتر باید بین خودمان تعریف و در دستور کار قرار دهیم، اضافه کرد: شهرستان نهبندان جامعه هدف محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که تاکنون در این منطقه خوب درخشیده‌اند، ولی جای تعریف و اجرای پروژه‌ها و جبهه‌های فعالیتی جدید در این منطقه وجود دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما آمادگی داریم که این همکاری و تعاملات بسیار خوب را در سطوح عالی تر انجام دهیم تا خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان نهبندان از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بیشترین بهره‌مندی را داشته باشد.

 

قناعت با اشاره به مطالبه دامداران و غرفه داران این میدان عرضه دام، تصریح کرد: تقاضای دامداران مسقف شدن غرفه‌های میدان دام است که این موضوع در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت.

 

به گفته وی؛ بحث پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش دامداران نیز توسط جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این میدان، خرید و فروش دام به صورت متمرکز صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در این میدان می توان ضمن مدیریت مسائل بهداشتی، زنجیره پروش دام را تکمیل نمود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت و تأمین امنیت، توجه کشور به موضوع تولید و سرمایه ‌های اجتماعی است، اضافه کرد: دولت سیزدهم هرچند وارث مشکلات زیادی از گذشته است اما به این موضوع به خوبی می‌پردازد.

 

قناعت گفت: خبرهای خوبی که متأسفانه در رسانه‌ها در سطح ملی کمتر به آن پرداخته می‌شود این است که برای اولین بار امسال در دولت سیزدهم بعد از 9 سال جلوی رشد پول منفی و یا چاپ آن گرفته شده، در حالی که در گذشته هر روز شاهد سقوط ارزش پول ملی بودیم.

 

وی بیان کرد: این نشان می‌دهد که رئیس جمهور جانانه و مخلصانه کار و تلاش می‌کند و مدیران دلسوز و خوبی در مدیریت امور و مسائل قرار گرفته اند و چون از جنس مردم هستند، استراتژی و اتفاقات خوب را برای کشور دنبال می‌کنند.

 

 

کد خبر 1193523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha