نوسازی بافت فرسوده تهران باید منجر به نوسازی کلان شهر شود

تهران دارای چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده می باشد که باید با نوسازی بافت فرسوده پله ای برای نوسازی کل شهر تهران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علیرضا زاکانی در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران گفت: امروز توفیق داشتم در محضر چند گروه و مجموعه باشم و دیروز نیز در بوستان گفت و گو در نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری حضور پیدا کردم که در آن مموعه پذیرای حضور نمایندگان شهرداران و فرمانداران از 15 کشور بودیم.

 

شهردار تهران با بیان اینکه امروز برای ساخت آینده ای بهتر در کنار هم هستیم، گفت: تهران بزرگترین کلان شهر غرب آسیا می باشد و کسانی که در این کشور اسکان دارند و کسانی که روزانه به این شهر رفت و آمد می کنند در جغرافیایی قرار می گیرند که 237 سال است عنوان پایتخت ایران و نگینی برای جمهوری اسلامی می باشند.

 

شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران حدود 70 هزار هکتار می باشد، گفت: این شهر در دورن خود فرصت ها و خوبی ها و کمال هایی دارد و در کنار این نیز دارای معایب و نواقصی می باشد که از گذشته به عنوان میراث در اختیار ما قرار گرفته است و ما باید بتوانیم از عیب ها و نواقصی برای آن فرصت ایجاد کنیم.

 

زاکانی گفت: تهران دارای 12 هزار بافت ناپایدار و 4 هزار و 360 هکتار بافت فرسوده می باشد و ما باید بتوانیم به بهترین وجه از این تهدیدات استفاده کنیم و نوسازی بافت فرسوده در تهران در دستور کار قرار گیرد.

 

وی افزود: تهران نیازمند نوسازی ای می باشد که بر اساس آن هویت جدی ای در ابعاد مختلف برای ما به ارمغان بیاورد و منجر به رفاه و آسایش شهروندان گردد.

کد خبر 1193526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha