اولین عامل مؤثر در ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه در کودکان «خانواده » است

معصومی گفت: اولین عامل مؤثر در ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه و کتاب خوانی در کودکان «خانواده » است؛ بانوان جامعه، نقش کلیدی در تربیت فرزندان و ترغیب اعضای خانواده به مطالعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، ، امروز صبح، (۱۵ تیرماه) تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان  با حضور نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ؛ صفیه محمودزاده،  مسئول جامعه زنان سپاه شهدا در استان؛ معاونین و کارشناسان  امضا شد.

نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این جلسه،اظهار کرد: رشادت ها و از جان گذشتگی های بانوان در دوران جنگ تحمیلی باعث شد امروز جامعه زنان ایرانی به شهیده ها، آزاده ها و جانبازان غیور خود ببالد.

وی افزود: هم اکنون نیز با تبیین ارزش های دفاع مقدس، کارآفرینی و ...  نقش آفرینی می کنند. مشارکت و حضور فعال بانوان در فعالیت‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در در ترویج ارزش‏ها ، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی خواهد داشت.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز گفت: اولین عامل مؤثر در ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه و کتاب خوانی در کودکان «خانواده » است؛ بانوان جامعه، نقش کلیدی در تربیت فرزندان و ترغیب اعضای خانواده به مطالعه دارند. ارائه آموزش‌های لازم به این قشر و توانمندسازی آنان، زمینه لازم برای پرورش نسل کتابخوان را فراهم خواهد کرد.

معصومی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی دارای 73 باب کتابخانه عمومی نهادی با منابع غنی به ویژه در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می‌باشد که با یک میلیون و 500 هزار جلد منبع اطلاعاتی به عموم مردم خدمات مختلف فرهنگی و ترویجی ارائه می دهند.  

وی ادامه داد: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و .... از اهداف سازمان‌های فرهنگی می باشد؛  تحقق اهداف یک سازمان فرهنگی، با هم افزایی فرهنگی و همکاری بین سازمانی میسر خواهد شد. امید است عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه گامی در جهت  ترویج فرهنگ کتابخوانی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس  در استان باشد.

گفتنی است؛ برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان در حوزه کتابخوانی، همکاری در برگزاری پویش‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت های سازمانی طرفین تفاهم نامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه بود.

کد خبر 1193534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha