تکمیل ۹۰ درصدی ایستگاه هواشناسی حیران

دادرس از تکمیل ۹۰ درصد ایستگاه هواشناسی خودکار حیران آستارا خبر داد و گفت: این ایستگاه در حال حاضر به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «محمد دادرس» امروز(چهارشنبه، ۱۵ تیر) در دیدار با فرماندار این شهرستان که در محل دفتر فرماندار برگزار شد،اظهارکرد: ایستگاه سینوپتیک آستارا یکی از ایستگاه‌های مهم هواشناسی گیلان است.

 

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان‌اینکه ۹۰ درصد ایستگاه هواشناسی خودکار حیران تکمیل شده است، افزود: این ایستگاه در حال حاضر به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی تصریح‌کرد: ایستگاه هواشناسی خودکار حیران در پنج پارامتر سرعت باد، دما، میزان بارندگی، ساعات آفتابی و فشار هوا مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

دادرس با اشاره به اینکه برای ایستگاه هوانشناسی حیران تا کنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان این ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان‌اینکه سال گذشته دومین بویه هواشناسی گیلان در بندر آستارا با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومانی به عنوان مرکز پیش‌بینی دریایی راه اندازی شد، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ۶۰ شرکت صیادی دریایی از اطلاعات این مرکز جهت صیادی و همچنین کشتیرانی استفاده می‌کنند.

 

*ایستگاه هواشناسی آستارا باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد

«عنایت رضایی‌پور» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی سینوپتیک آستارا از سال ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این ایستگاه باید در حوزه تجهیز و ساماندهی و پشتیبانی امکانات در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: هواشناسی در تمام فصول در کنار کشاورزان، مردم و مسئولان کمک حال برنامه‌ریزی در راستای مدیریت امور عمرانی و کشاورزی و بحران بوده و امروزه اهمیت پیش‌بینی آب و هوا بر کسی پوشیده نیست.

کد خبر 1193536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha