عملیات اجرایی احداث ۴ هزار واحد مسکونی سایت زعفرانیه بیرجند آغاز می شود

عباس زاده گفت: عملیات اجرایی احداث ۴ هزار واحد مسکونی سایت زعفرانیه بیرجند، از ۲۵ تیرماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علیرضا عباس زاده» امروز (۱۵ تیر) در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: قرارداد احداث این 4 هزار واحد در سایت زعفرانیه شهر بیرجند منعقد شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این که این واحدها توسط انبوه سازان احداث می شود، افزود: تأمین زیرساخت های مجموعه شامل آب و برق نیز از آخر هفته آینده در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی با تأکید بر این که در ادامه برنامه ساخت نهضت ملی مسکن، جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر برگزار شده است، گفت: با اقداماتی که صورت گرفت مقرر شد پالایش نهایی اطلاعات متقاضیان، تا پایان تیرماه انجام شود.

 

عباس زاده تصریح کرد: طرح های آماده سازی و صدور پروانه  برای واحدهای متقاضی و تأمین زیرساخت های آب و برق برای سایت های نهضت ملی مسکن در حال اجراست و مقرر شد در  اولین فرصت سایت های آماده، واگذار شود.

 

وی با ذکر این نکته که بعد از پالایش متقاضیان، به حائزین شرایط، زمین تخصیص داده می شود خاطرنشان کرد: به جز بیرجند و قاین در بقیه شهرهای استان به واجدین شرایط، زمین واگذار می شود تا بتوانند مسکن خود را به صورت  ویلایی و  بر اساس قواعد ساخت مسکن ملی با برنامه ریزی شخصی  به صورت مجزا بسازند  تا  سکونت راحت تری را تجربه نمایند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که باز شدن سایت برای ثبت نام و واگذاری جدید منوط به تصمیم وزارت راه و شهرسازی است، بیان کرد: در شهرهای  درح ،گزیک و زهان این  آمادگی وجود دارد و برای سایر شهرها نیز در صورت تأمین زمین به مرور سایت ثبت نام جدید باز خواهد شد.

 

عباس زاده متذکر شد: فضای آموزشی و زیرساخت های آب و برق باید توسط دولت تأمین شود لذا اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید از محل بودجه های دولتی و یا اهدایی خیرین  مدارس این نیاز را تأمین نماید.

کد خبر 1193539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha