افتتاح اولین پیشخوان خدمات کتابخانه ای در استان مرکزی

مهدیان پور از افتتاح اولین پیشخوان خدمات کتابخانه ای استان مرکزی با حضور استاندار و مقامات استانی در روستای چهرقان کمیجان خبر داد.

«سکینه خاتون مهدیان پور» با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این مهم باید با همدلی و همراهی همگان در تبیین فرهنگ متعالی کتابخوانی صورت گیرد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به اینکه این نهاد فعالیت های گسترده ای را در این راستا دارد، افزود: پیشخان خدمات کتابخانه ای اندیشه به مناسبت روز قلم و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در روستای چهرقان شهرستان کمیجان افتتاح شد.

 

وی با بیان اینکه پیشخان کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان مساحتی بیش از 130 مترمربع دارد، ادامه داد: این پیشخان گنجایش بالغ بر 7 هزار نسخه کتاب دارد که در مرحله نخست با 3 هزار نسخه کتاب، خدمت رسانی خود را آغاز کرده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حق انتفاع ساختمان پیشخان با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای چهرقان به مدت 20 سال در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفته است، ادامه داد: تا کنون بیش از یک میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات کتابخانه ای و بیش از 450 میلیون ریال بابت تجهیزات سرمایشی و گرمایشی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان هزینه شده است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم افتتاح پیشخان اندیشه روستای چهرقان الگویی برای سایر روستاهای استان شود تا بتوانیم به ارائه خدمات کتابخانه ای به مردم شریف روستاها داشته باشیم.

کد خبر 1193541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha